Δεν υπάρχουν λέξεις να εκφραστεί κανείς για τη χειρότερη τραγωδία στη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας, που έγινε στην περιοχή των Τεμπών, και την πιο μεγάλη στην Ευρώπη. Η είδηση κάνει τον γύρο της παγκόσμιας ενημέρωσης. Το τραγικό συμβάν, που έγινε από χρόνιες παθογένειες των ελληνικών Σιδηροδρόμων, προκαλεί εντονότατη λύπη και συγκίνηση αλλά και προβληματισμούς. Σε μια εποχή που μεσουρανούν οι τεχνολογίες γίνονται τέτοια δυστυχήματα, δηλαδή μετωπική σύγκρουση μιας επιβατικής και μιας εμπορικής αμαξοστοιχίας που εκινούντο αντίθετα στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή.
Στην επιβατική ταξίδευαν 342 επιβάτες με 10 άτομα προσωπικό και στην εμπορική 2 άτομα προσωπικό, άγνωστο αν υπήρχαν και λαθρεπιβάτες. Απ’ το μακάβριο συμβάν της σύγκρουσης που αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες 1300 βαθμών Κελσίου ανεσύρθησαν (έως την ώρα που γραφόταν το παρόν) 44 νεκροί, 85 τραυματίες, μη ακριβής αριθμός αγνοουμένων και πάνω από 25 μη αναγνωρισθέντες. Υπήρχαν και εισιτήρια ανωνύμων.
Τα αίτια της τραγωδίας αποδίδονται στο ότι δεν λειτούργησαν συστήματα ασφαλείας. Στο αν συνετέλεσε ανθρώπινο λάθος ή παραλήψεις θα το μάθουμε σύντομα, αν και οι απόψεις αλληλοσυγκρούονται. Πάντως η αναγνώριση των αγνοουμένων γίνεται με DNA των συγγενών που αναζητούν τους δικούς τους.
Πρόκειται για την τρίτη “ανθρωποθυσία” στην περιοχή. Η πρώτη έγινε την 4/10/99 όταν 72 οπαδοί του ΠΑΟΚ επέστρεφαν απ’ την Αθήνα μετά από αγώνα με τον Παναθηναϊκό. Ήταν 5 παρά τα ξημερώματα και όλοι κοιμόντουσαν. Το λεωφορείο 2 χλμ. απ’ τα διόδια των Τεμπών έκανε προσπέραση και συγκρούστηκε με φορτηγό που κατευθυνόταν στη Λάρισα. Η δεύτερη συνέβη την 13/4/2003 στην κοιλάδα των Τεμπών, όπου 21 μαθητές επέστρεφαν στο Μακροχώρι Ημαθίας από την Αθήνα, που είχαν πάει σχολική εκδρομή. Από διερχόμενη νταλίκα εκσφενδονίστηκαν σανίδες νοβοπάν κι έκοψαν το πούλμαν από τα τζάμια και πάνω, με αποτέλεσμα τα παιδιά να χάσουν ακαριαία τη ζωή τους. Γι’ αυτό το συμβάν έγινε δίκη που κράτησε 14 χρόνια, δικάστηκαν οι ιδιοκτήτες της εταιρείας της νταλίκας από 4-14 χρόνια και καταβλήθηκε αποζημίωση 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.
Δεν μπορεί να διανοηθεί ανθρώπινος νους αν η σύγκρουση που έγινε 50μ. έξω από το τούνελ, συνέβαινε μέσα σε αυτό. Δεν θα σωζόταν κανείς. Όλοι θα πέθαιναν από ασφυξία, εκτός απ’ αυτούς που θα εξαϋλώνονταν στο πρώτο βαγόνι λόγω των υψηλότατων θερμοκρασιών.
Οι αμαξοστοιχίες κινούνταν επί 15΄ στην ίδια γραμμή από ανθρώπινο λάθος. Δεν λειτούργησε κανένα σύστημα ασφαλείας. Είναι τραγικό στα τρένα να μην υπάρχει έστω το σύστημα GPS, όταν τούτο χρησιμοποιείται ακόμα και στους ντελιβεράδες των ταχυφαγείων. Ο κύκλος των κατηγορουμένων πέραν του σταθμάρχη και του κλειδούχου θα διευρυνθεί για αδικήματα διατάραξης ασφαλείας συγκοινωνιών. Το γεγονός προκάλεσε την παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, όπως και του Διοικητικού Συμβουλίου της Hellenic Train, απ’ το οποίο δεν έγινε καμία ανακοίνωση, δυστυχώς!!!