Κυριακή, 18 Αυγούστου, 2024

Τρίτος και κατακριτέος

Οσοι υπουργοί πέρασαν απ’ το πολύπαθο Παιδείας, επέμεναν, ν’ αφήσουν το στίγμα τους στην εκπαιδετική μεταρρύθμιση. Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έχουμε τρεις υπουργούς, που φάνηκε, ότι δεν περιορίζονταν στη διόρθωση των λάθος λειτουργιών της εκπαίδευσης, αλλά εισηγούνταν αλλαγές με δείγματα αριστερόστροφης σκέψης, τείνοντας το ούς σε συγκεκριμένες ομάδες, αντί η εκπαίδευση ν’ απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας.
Για τον πρώτο υπ. Παιδείας της κυβέρνησης Τσίπρα κ. Αρ. Μπαλτά (27/1/15-28/8/15) δεν έχουμε, να πούμε τίποτα. Εξάλλου δεν έκανε και κάτι. Για τον κ. Ν. Φίλη (23/9/15-5/11/16), που αντικατέστησε την υπηρεσιακή υπουργό κ. Φ. Κιάου, σημειώνουμε: Τη μείωση των ωρών διδασκαλίας, τον περιορισμό της γραπτής εξέτασης στα μαθήματα Γυμνασίου από 13 σε 5 και την αναδιοργάνωση του προγράμματος των θρησκευτικών σ’ όλες τις τάξεις. Τις αλλαγές αυτές έκρινε το Στ.Ε. ως αντισυνταγματικές. Η δήλωση του κ. Φίλη, ότι «δεν υπήρξε γενοκτονία Ποντίων, αλλά αιματηρή εθνοκάθαρση», που όμως «αναγνωρίζει τον πόνο τους» προκάλεσε αρνητικά σχόλια, με αποτέλεσμα να αποπεμφθεί απ’ τη θέση του, την οποίαν κάλυψε ο κ. Κων. Γαβρόγλου.
Οι αλλαγές, που σχεδίασε ο τρίτος υπουργός Παιδείας, έφεραν αναταραχές στην κυβέρνηση. Είχε αποφασίσει, να γίνονται διπλές πανελλαδικές εξετάσεις Ιανουάριο και Ιούνιο, παρασύροντας τον πρ/ργό να τις αναγγείλλει κι αυτός και μετά ανέστειλε τις εξαγγελίες του. Στις διατάξεις του Οργανισμού του Υπ. Παιδείας, που πρότεινε, υπάρχει το σκέλος “ανάπτυξη της Εθνικής Συνείδησης”, αλλά αφαιρέθηκε η “ανάπτυξη της θρησκευτικής Συνείδησης”. Το Σ/μα προβλέπει:«Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους πολίτες (αρθρ. 16 παρ. 2).
Δηλαδή άνοιξε πάλι μέτωπο με την Εκκλησία της Ελλάδος και την Εκκλησία της Κρήτης, τον Πανελλήνιο Σύλλογο Θεολόγων, μεμονωμένων πολιτών κ.ά. Το θέμα συζητήθηκε την 21/9/18 στη Μείζονα Ολομέλεια του Στ.Ε., όπου προσέφυγαν οι ανωτέροι και η οποία επιφυλάχθηκε, να εκδώσει την απόφασή της (“Χ.Ν.” 21/9/18).
Οι αλλαγές συνίστανται στην κατάργηση των βαθμών στο Γυμνάσιο και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, τη διαμόρφωση της Γ’ Λυκείου, την προαγωγή των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια την μείωση των μαθημάτων στις εξετάσεις, την έξωση των Λατινικών απ’ τις Πανελλήνιες κ.ά. Σημειωτέον, ότι τα Λατινικά έχουν ευρωπαϊκό προσανατολισμό, υπήρξαν για αιώνες η γλώσσα χρήσιμη στη Νομική και Ιατρική και αποτέλεσαν τον βασικό φορέα της αρχαιοελληνικής σκέψης, της αναγνώρισης του Ρωμαϊκού κόσμου, του Βυζαντίου και του Χριστιανισμού.
Στη χώρα, που έχουν λυθεί τα άλλα προβλήματα, έρχεται ο κ. Γαβρόγλου ν’ ασχοληθεί με τη σημαιοφορία, τον εκκλησιασμό, ανάλογα με την επιθυμία του δασκάλου, τη διδασκαλία των θρησκευτικών, ν’ αλλάξει τον τρόπο σκέψης της κοινωνίας και να γίνει ο ελληνισμός περιθωριοποιημένος και όχι σταυροδρόμι, όπως η παλιά Αλεξάνδρεια των πολιτισμών. Ομως για την παραβατικότητα στα Πανεπιστήμια και τα θέματα του ασύλου, ούτε λέξη!
Ο κ. Γαβρόγλου γλύτωσε τον εξωστρακισμό απ’ τον τελευταίο ανασχηματισμό. Τον κράτησε ο πρ/ργός με βαρειά καρδιά. Δεν θα ‘ταν προς τιμήν του, αν καταργούσε για τρίτη φορά τον Παιδείας ως αποτυχημένο!
Θα είχε αντίκτυπο στη δική του αξιοσύνη, να μην μπορεί, να βρει τον κατάλληλο υπουργό σ’ αυτό το σημαντικό Υπουργείο!!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα