Συζήτηση για το κυκλοφοριακό ξανά χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο, την ώρα που διαπιστώνω πως η Τροχαία Χανίων πάει να αντιμετωπιστεί (ξανά) ως “σάκος του μποξ”.
Στην πόλη εκτελούνται έργα από τους αρμόδιους. Αυτό είναι γνωστό σε όλους τους Χανιώτες. Είναι πολιτική απόφαση ο χρόνος και ο τρόπος εκτέλεσης των έργων αυτών. Το αν τα έργα αυτά περιορίζουν κι άλλο τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, είναι επίσης μια πολιτική απόφαση.
Η υπηρεσία της Τροχαίας στο πλαίσιο της κοινωνικής αλλά και υπηρεσιακής της ευθύνης οφείλει να σχεδιάσει αποφασιστικά, για να μη μείνει (εν όψει τουριστικής περιόδου) χωρίς μια κεντρική οδική αρτηρία (οδός Σκαλίδη), για να μη “σκάσει” η πόλη από τον κυκλοφοριακό φόρτο, διαφυλάσσοντας την απρόσκοπτη πρόσβαση στην Παλιά Πόλη των Χανίων, που αποτελεί το ιστορικό σημείο αναφοράς του νομού Χανίων. Λογικό λοιπόν η έμφαση να δίνεται στον άξονα αυτό.
Παράλληλα, διαπιστώνεται ότι υπάρχει μια εξαιρετική ευαισθησία στις θέσεις στάθμευσης των ΑμεΑ, κάτι που αποτυπώνει και τη συνολικότερη ευαισθησία της πολιτείας διά των εντεταλμένων της οργάνων, να διασφαλίσουν ισοπολιτεία σε αυτούς τους συμπολίτες μας.
Η ανταπόκριση της Τροχαίας Χανίων σε τέτοιες παραβάσεις είναι άμεση. Κι είναι πολλές δυστυχώς οι παραβάσεις αυτές, δείγμα και της κακής οδηγικής μας παιδείας.
Για αυτή την παιδεία άλλωστε, τα τελευταία χρόνια ιδιαίτερα, η Τροχαία Χανίων κάνει σειρά παρεμβάσεων σε σχολεία, διοργανώνει και συμμετέχει σε δράσεις, προετοιμάζοντας υπεύθυνα τους πολίτες του αύριο.
Οι ελλείψεις και οι δυνατότητες είναι λοιπόν δεδομένες. Στην κατεύθυνση αυτή, δεν μπορούμε να ρίξουμε όλες τις ευθύνες στην Τροχαία.