Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου, 2025

Uber το πρόβλημα

Από το φθινόπωρο του 2014 η αμερικανικών συμφερόντων πολυεθνική uber έκανε την εμφάνιση της δειλά – δειλά και στην ελληνική αγορά μεταφοράς. Έχει εγκατασταθεί για καλά στη Γαλλία από το 2012, όπου τα ταξί είναι λίγα σε σχέση με τον πληθυσμό και πανάκριβη η “ταρίφα”, στις ώρες δε αιχμής είναι δυσεύρετα. Δημιουργήθηκαν προβλήματα με τους ταξιτζήδες που λόγω του ανταγωνισμού είδαν τη δουλειά τους να μειώνεται. Αν στην Ελλάδα η μικρότερη διαδρομή κοστίζει 4€, στη Γαλλία έφτανε στα 15€ και η Uber την κατέβασε στα 10€. Είναι φανερό γιατί εξαπλώθηκε στη Γαλλία με μεγάλη ευκολία. Στην Ελλάδα δυσκολεύτηκε στην αρχή να μπει στην αγορά, διότι τα ταξί είναι πολλά και το κόστος φθηνό.
Οι αποκαλύψεις της “Guardian” για τις παράνομες πρακτικές της uber για σωρεία παράνομων ενεργειών παγκοσμίως συνετέλεσαν να μάθει ο κόσμος ότι η εταιρεία, εκμεταλλευόμενη την εξέλιξη της τεχνολογίας και αδιαφορώντας για τις νομοθεσίες των διαφόρων κρατών, επέβαλε την παρουσία της περισσότερο εκεί που έβρισκε προσφορότερο έδαφος και ευάλωτη την πολιτική εξουσία, κάνοντας στην ουσία λαθρεμπόριο μεταφορικών υπηρεσιών, κυρίως σε πρόσωπα. Το περίεργο είναι ότι μια εταιρεία με έδρα της το Σαν Φρανσίσκο λειτουργεί στην Ευρώπη εφαρμόζοντας την αμερικανική τεχνολογία, δεδομένου ότι στην Ευρώπη το εργατικό δίκαιο και η φορολογία διαφέρουν κατά πολύ απ’ ό,τι ισχύει στις ΗΠΑ.
Στην Ιταλία απόκτησε και επενδυτές, με μεγαλύτερο έναν μεγιστάνα των μέσων ενημέρωσης, με στόχο να ασκηθεί πίεση στον τότε πρωθυπουργό Ματέο Ρέντσι υπέρ των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Με την ίδια πρακτική προσέγγισε τους περισσότερους ανθρώπους, όπως έκανε στη Βρετανία με τον ιδιοκτήτη του ομίλου “Daily Mail” και στην Ινδία με την ομάδα ιδιοκτητών των “Times of India”. Προχωρούσε αυτεπάγγελτα, χωρίς να ζητάει από πουθενά κάποια άδεια και όταν έφθανε η ώρα της σύγκρουσης με τις αρχές, ζητούσε άφεση αμαρτιών, χρησιμοποιώντας πολιτικούς, δικηγόρους και αθέμιτα μέσα. Το πρόβλημα προβάλλεται πολυσύνθετο και δεν αφορά μόνο τα ταξί, αλλά την ανεξαρτησία των ευρωπαϊκών χωρών.
Στη χώρα μας από τότε που εγκαταστάθηκε υπολογίζεται ότι χρησιμοποιεί περί τα 10.000 μικρά Ι.Χ. έως πολυθέσια βανάκια που κινούνται δίχως να ενημερώνουν τις αρχές για τη δράση τους και να μη φορολογούνται. Χρησιμοποιούν σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα που αναγνωρίζουν τις τοποθεσίες των αστυνομικών αρχών, να τις αποφεύγουν και να ανακαλύπτουν πιθανούς πελάτες ή να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα που γυροβολούν στους δρόμους, αναμένοντας κλήση για κούρσα.
Η επίλυση του προβλήματος δεν μπορεί παρά να είναι συνολικά ευρωπαϊκό θέμα και να ενδιαφέρει όχι μόνο τον τομέα της δικαιοπραξίας αλλά και της τεχνολογίας.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα