Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Β.Ο.Α.Κ.

«Εμβληματικό» έχει καταντήσει το έργο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.ΑΚ.) Μπαίνουμε στον 5ο χρόνο αφότου η κυβέρνηση είχε δηλώσει ότι η κατασκευή θα προχωρήσει και θα ολοκληρωθεί συντομότατα. Το πρόγραμμα του κ. Σπίρτζη, υπουργού Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, είχε χαρακτηρισθεί απ’ τον υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή ως «γονατογράφημα», μελέτη στο γόνατο. Μετά ακολούθησε η γνωστή τακτική της «σαλαμοποίησης» ή κατάτμηση, ώστε οι εργασίες ν’ αναληφθούν από ξεχωριστές εργολαβίες με τη δέσμευση ότι θα επιβληθούν διόδια μόνο στους τουρίστες!

Δεν πρόκειται για νέα χάραξη του Β.Ο.Α.Κ. Είναι η ίδια που είχε γίνει προ 10ετίας απ’ τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και είχε μείνει ως μελέτη Τονιόγλου και τελευταίως ήταν στη διακριτική ευχέρεια του Περιφερειακού Συμβουλίου «να γνωμοδοτήσει για τη μελέτη σχετικά με τις παρακάμψεις για τις πόλεις, ζήτημα ζωτικής σημασίας για χιλιάδες κατοίκους του νησιού» (ΕΦ. ΣΥΝΤ., 1/9/22).
Όμως το Περιφερειακό Συμβούλιο τότε αποφάσισε με ευρεία πλειοψηφία να επιστραφεί η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υπ. Υποδομών, να διορθωθεί και να επαναφερθεί στους φορείς, κάτι για το οποίον είχε συνηγορήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο και προσωπικά ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης.

Το ζήτημα εντάσσεται στο ότι οι εργολάβοι απαιτούν όσο μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων που θα χρησιμοποιούν τον Β.Ο.Α.Κ., ευρισκόμενοι στον οικιστικό ιστό, κυρίως της πόλης του Ηρακλείου, που υπολογίζονται σε 150.000, να πληρώνουν διόδια για μερικά χιλιόμετρα που θα θέλουν να μετακινηθούν στις αγροτικές δουλειές τους.

Αλλά και οι μετακινήσεις των Χανιωτών στο Ρέθυμνο και αντιστρόφως θεωρούνται αστείες, ο δε Β.Ο.Α.Κ. λειτουργεί ως περιαστικός δρόμος. Για να γίνει κατανοητό είναι σαν να πληρώνει διόδια όποιος κινείται από τη Φιλαδέλφεια στου Ρέντη μέσω της Λεωφόρου Κηφισού, που είναι τμήμα της Αθηνών – Λαμίας, ή ο κάτοικος από τον Κολωνό να πάει στο Χαϊδάρι, μέσω της Λεωφ. Καβάλας που είναι τμήμα της Αθηνών – Κορίνθου.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι για τα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Νεάπολη – Χερσόνησος έχουν υπογραφεί συμβάσεις και «εντός της τετραετίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους. Στο μεταξύ θα ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού αποσφραγισθούν οι φάκελοι των προσφορών, κυρωθεί η σύμβαση στη Βουλή και συναφθούν δανειακές συμβάσεις εκ μέρους του παραχωρησιούχου… και η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Αγ. Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά…» (“Χ.Ν.”, 7/8/2023).
«Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι!» Ας φτιαχθεί πρώτα ο Β.Ο.Α.Κ. και βλέπουμε μετά σε πόσο χρόνο θα γίνονται αυτές οι διαδρομές και τι διόδια θα πληρώνονται.
Οι δημόσιοι φορείς δεν λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την περιβαλλοντική προστασία, αλλά με κριτήρια μικροπολιτικών προτεραιοτήτων. Σ’ αυτό αποδίδεται και η καρκινοβασία του Β.Ο.Α.Κ., χωρίς να εξαιρούνται οι μεθοδευμένες αντιδράσεις των τοπικών παραγόντων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα