Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Β.Ο.Α.Κ., διόδια, χρηματοδότηση και συνθήματα

Βασική προϋπόθεση για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης, είναι να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίο θα χρηματοδοτηθεί το έργο για την ολοκλήρωση του οποίου δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του το Σάββατο στα Χανιά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι έχει “πέσει” στο τραπέζι η χρήση κερδών από τα ελληνικά ομόλογα που επιστρέφονται στη χώρα μας από το Ευρωσύστημα (πρόταση Βολουδάκη), ενώ ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αρκετές φορές έχει αναφερθεί στο μοντέλο χρηματοδότησης που ακολουθήθηκε στους αυτοκινητόδρομους της ηπειρωτικής Ελλάδας, με βάση τα διόδια, γεγονός όμως που σημαίνει πολύ μεγάλη επιβάρυνση για τον χρήστη του δρόμου (πάνω από 6 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο).
Σε διόδια αναφέρθηκε άλλωστε και ο πρωθυπουργός, ενώ γεγονός είναι πως το συγκεκριμένο ζήτημα έχει πάψει να είναι “ταμπού” στην Κρήτη, καθώς είναι τέτοια η ανάγκη για ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση, ώστε πολλοί ν’ αποδέχονται ένα λογικό αντίτιμο χρήσης, το οποίο θα επιτρέπει και τη συντήρηση του αυτοκινητόδρομου για να μην καταντήσει να έχει τα χάλια του σημερινού.
Το “κλειδί” λοιπόν για να παραμείνει αυτό το αντίτιμο πολύ χαμηλό και να μη συζητάμε για 15ευρα στη διαδρομή Χανιά -Ηράκλειο, είναι το ποσοστό της δημόσιας χρηματοδότησης στο έργο κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου. Οσο μεγαλύτερο, τόσο φθηνότερα θα είναι τα διόδια.
Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει άπαντες να πιέσουν ώστε το έργο αυτό να πάρει το μέγιστο δυνατό ποσό από την επιστροφή κερδών ελληνικών ομολόγων και η δημόσια επένδυση να ξεπεράσει το 1,5 δισ. €.
Τέλος, στο ζήτημα των διοδίων δεν πρέπει να ξεχνά το Υπουργείο Υποδομών την παράμετρο της νησιωτικότητας. Δεν μπορεί λοιπόν να αντιμετωπίζει τον Β.Ο.Α.Κ. με όρους “Εγνατίας” για παράδειγμα.
Αντίστοιχα, πέρα από τις πολιτικές δυνάμεις που μέσα από ξεκάθαρο ιδεολογικό υπόβαθρο τάσσονται ενάντια στην υποβολή διοδίων, όλοι οι υπόλοιποι “διαμαρτυρόμενοι” απλά συνθηματολογούν.
Ειδικά στην Περιφέρεια, οφείλουν να καταλάβουν ότι το «Β.Ο.Α.Κ. χωρίς διόδια» που χρόνια τώρα ακούμε χωρίς να συνοδευτεί από στοιχειοθετημένη πρόταση χρηματοδότησης, συνέβαλε στο να βαλτώσει το μεγάλο αναπτυξιακό έργο του νησιού.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα