Οπου λαλούν πολλοί κοκόροι αργεί να ξημερώσει, λέει η παροιμία και αυτό φαίνεται να ισχύει στην περίπτωση του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης ο οποίος παραμένει κλειστός στο ύψος του Σταλού, όπου έγινε η πρόσφατη κατολίσθηση. Μέχρι πότε θα παραμείνει κλειστός, παραμένει άγνωστο, αφού ακόμα ουσιαστικά δεν γίνονται έργα αποκατάστασης. Μόνο που απαιτούνται όχι μόνον η αποκατάσταση στο σημείο όπου έγινε η κατολίσθηση αλλά συνολικότερες επεμβάσεις που θα λύσουν προβλήματα που χρονίζουν.
Εδώ, έρχεται το ζήτημα των αρμοδιοτήτων για μια ακόμη φορά. Αρμοδιότητες για τον Β.Ο.Α.Κ. έχουν η Περιφέρεια, η ΕΔΥΕ-Β.Ο.Α.Κ. που εντάχθηκε στον Ο.Α.Κ., το Υπουργείο Υποδομών. Δεν υπάρχει, όπως φαίνεται, μία υπηρεσία που να είναι αρμόδια συνολικά για την εθνική οδό της Κρήτης.
Ετσι: Στη Διεύθυνση Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας ανήκει το κομμάτι της συντήρησης της εθνικής οδού (κούρεμα θάμνων που έχουν καλύψει πινακίδες, καθαριότητα κ.ά.). Στην ΕΔΥΕ-Β.Ο.Α.Κ., το κομμάτι των έργων. Ενίοτε, όπως καταγγέλεται, το υπουργείο Υποδομών καθορίζει κατά περίπτωση αρμοδιότητες και γίνεται μπαχάλο. Προ ημερών ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης κάλεσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναλάβει τις ευθύνες του για τα χάλια του Β.Ο.Α.Κ.
Δεν μπορεί, όμως, να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση που οδηγεί σε γραφειοκρατία, χρονοβόρες διαδικασίες και αδιέξοδο. Επιτέλους, πρέπει να αποσαφηνιστούν απόλυτα οι αρμοδιότητες και ο πολίτης να γνωρίζει ποια υπηρεσία έχει την ευθύνη για τα χάλια του δρόμου. Και όχι μόνον αυτό. Να καθοριστεί και ένας τηλεφωνικός αριθμός στον οποίο ο οδηγός θα μπορεί να καλεί για να επισημάνει προβλήματα και να βρίσκει άμεσα ανταπόκριση από την αρμόδια υπηρεσία που πρέπει να είναι ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα. Ψιλά γράμματα, θα πει κανείς. Εδώ, ακόμα και στα αυτονόητα είμαστε στο… περίμενε.