Γνωρίζουμε πως για τον περιβόητο Βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης πολλοί, κατά καιρούς, έχουν δημοσιοποιήσει διάφορες απόψεις σχετικά με την επικινδυνότητα και την ανασφάλεια αυτού του δρόμου. Πιστεύουμε πως όταν οι φωνές, οι διαμαρτυρίες, οι αναφορές σ’ αυτό το θέμα πολλαπλασιαστούν, κάποια στιγμή θα «ιδρώσει» το αυτί της πολιτείας και θα ενσκήψει στο τερατούργημα αυτό που λέγεται κατ’ ευφημισμόν «εθνική οδός»! Πριν από 50 χρόνια που χαράχτηκε αυτός ο δρόμος, με τα μέσα της εποχής, με τους μηχανικούς της εποχής, με τα ελάχιστα οχήματα που κινούνταν τότε, ήταν τεράστιο έργο και εξυπηρετούσε τις ανάγκες αυτής της εποχής! Δεν έγινε αυτό το έργο με μακροπρόθεσμους στόχους, με προοπτική να καλύψει μελλοντικές αυξημένες ανάγκες, αλλά έγινε με μια κοντόφθαλμη πολιτική τότε της χούντας που αντικατόπτριζε και την κοντόφθαλμη λογική της προχειρότητας! Δε γίνεται σήμερα το 2015 αυτός ο δρόμος να εξυπηρετεί πληθυσμό 550 χιλιάδων κατοίκων του νησιού και πολλαπλάσιο αριθμό επισκεπτών, κυρίως κατά τους θερινούς μήνες! Είναι αδιανόητο, σήμερα, σ’ αυτό το δρόμο «καρμανιόλα» με τα εκατοντάδες θύματα και ατυχήματα να συνωστίζονται πάνω από 300 χιλιάδες αυτοκίνητα! Η εικόνα μιλάει από μόνη της, όταν βρεθείς από ψηλά μοιάζει ο δρόμος… «ζωγραφιά», μ’ ένα ατέλειωτο πολυσχιδή, δαντελωτό μαίανδρο! Είναι επιεικώς απαράδεκτο να μην υπάρχει προστατευτικό διάζωμα και τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας και από τα δύο ρεύματα! Θεωρείται πλέον ένα ξεπερασμένο έργο, που έχει κλείσει ο κύκλος του, αναποτελεσματικό και επικίνδυνο που σε παραπέμπει στα χρόνια του μεσαίωνα! Ένα τερατούργημα, χωρίς στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας, με ελλιπή σήμανση, με παράδρομους για τα… 4χ4, με ανύπαρκτους χώρους στάθμευσης, με αφύλακτες διαβάσεις, με ανύπαρκτο φωτισμό, με κατεστραμμένες και αόρατες πινακίδες με ορατότητα μηδέν από τα ακλάδευτα δέντρα, με επικίνδυνη ολισθηρότητα, με κακοτεχνίες, με διέλευση μέσα από κατοικημένες περιοχές, με ανάποδες κλίσεις των στροφών, με σβησμένες διαγραμμίσεις, με χιλιάδες ανοίγματα σε παρακείμενες εκκλησίες, σε βενζινάδικα, σε κατοικίες κ.ά. Και ο θρήνος συνεχίζεται κάθε χρόνο με τα θύματα του εφιαλτικού αυτού δρόμου, να βυθίζουν στο πένθος πολλές οικογένειες! Είναι χαρακτηριστική η εικόνα με τα εικονοστάσια δεξιά και αριστερά που με μια πρόχειρη καταμέτρηση υπολογίζονται περί τα 500 από Καστέλι μέχρι Σητεία! Έφτασε το πλήρωμα του χρόνου όπου ο εφιάλτης αυτός θα πρέπει να εκλείψει μια για πάντα! Να χαραχθεί μία σύγχρονη εθνική οδός από τη μια άκρη της Κρήτης μέχρι την άλλη, όπως είναι οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Ευρώπης, με όλα τα προαπαιτούμενα της ασφαλούς οδήγησης, της μη επικινδυνότητας, της πλήρους ηλεκτρονικής σήμανσης, της ταυτόχρονης πληροφόρησης για τον ΚΟΚ, της ενημέρωσης για τον καιρό, για ένα τροχαίο που έχει συμβεί στη διαδρομή του οδηγού, της ενημέρωσης για προορισμούς, για βενζινάδικα και άλλες χρήσιμες πληροφορίες!
Είναι μια πρόκληση στην εποχή της κρίσης η δημιουργία ενός σύγχρονου, Ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου της Κρήτης, όπως και άλλων μεγάλων έργων. Είναι πια καιρός να σταματήσουν οι πολλαπλές εξαγγελίες αυτού του σπουδαίου έργου και να αρχίσει επιτέλους η υλοποίησή του. Μια συμβολή στην ανάπτυξη του τόπου μας! Ιδού η Ρόδος!
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.