Στο στόχαστρο του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Eργων έχει μπει το ζήτημα της κατασκευής και μη λειτουργίας του φράγματος του Βαλσαμιώτη!
Για το σκοπό αυτό έχει ξεκινήσει αναλυτική έρευνα τους τελευταίους μήνες μετά και από εισαγγελική παραγγελία προκειμένου να διερευνηθούν πως και το γιατί το κόστος του φράγματος διπλασιάστηκε από τον αρχικό προϋπολογισμό, για τις εργασίες που έγιναν, τα εντάλματα πληρωμής κτλπ.
Το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων έχει απευθύνει τα σχετικά έγγραφα από τις αρχές Μαίου στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που είχαν και την ευθύνη για την μελέτη και την υλοποίηση του έργου (γενική γραμματεία αγροτικής πολιτικής και διαχείρισης κοινοτικών πόρων, Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών), τις τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε. Χανίων, τις εισαγγελικές αρχές κα.
Συγκεκριμένα ζητούν στοιχεία για:
• Τη διακήρυξη του διαγωνισμού, την τεχνική περιγραφή τον προϋπολογισμό και τα τιμολόγια μελέτη.
•Τα πρακτικά της δημοπρασίας και την απόφαση ανάθεσης του έργου, τις αποφάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησης και ορισμού των επιβλεπόντων μηχανικών.
• Τους τελευταίους υποβληθέντες λογαριασμούς με τα έγγραφα υποβολής και τα εντάλματα πληρωμής τους.
•Μια σειρά από ανακεφαλαιωτικούς πίνακες.
• Τις ενέργειες που έχουν κάνει οι αρμόδιες υπηρεσίες για τυχών αστοχίες, ελλείψεις ή ουσιώδη ελαττώματα που τυχόν επισημάνθηκαν καθώς επίσης και τις τυχόν τροποποιήσεις της αρχικής συμβατικής μελέτης.
•Τις όποιες ενστάσεις και αιτήσεις θεραπείας του αναδόχου με τις αντίστοιχες αποφάσεις αποδοχής ή απόρριψης τους.
•Τις βεβαιώσεις και την έκθεση περαίωσης των εργασιών.
•Φωτογραφικό υλικό πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση του έργου αλλά και των σημείων όπου υπήρξαν αστοχίες ή ελλείψεις.
Μάλιστα το Σώμα Επιθεωρητών επισημαίνει πως σε περίπτωση που δεν λάβει τα συγκεκριμένα έγγραφα αυτό αποτελεί ποινική πράξη με βάση της νομοθεσία.
Σημειώνεται ότι το έργο ξεκίνησε προϋπολογισμό 25 εκ. ευρώ και κόστισε περίπου 40 εκ. και παρόλα αυτά αντιμετωπίζει μεγάλες διαρροές που το καθιστούν ανενεργό. Σημειώνεται ότι πριν αλλά και κατά την κατασκευή του ειδικοί φραγματολόγοι είχαν από το τα μέσα της δεκαετίας του 2000 επισημάνει πως ούτε το σημείο της κατασκευής ήταν κατάλληλο, ούτε ο τύπος του φράγματος επέτρεπε να ανέβει σε τόσο μεγάλο ύψος η τσιμεντένια κατασκευή του!