Την “Αρετούσα”, τη φιγούρα κοπέλας που είχε ζωγραφίσει η κα Βάσω Τζάλου στο πεζόδρομο της οδού Ερωτόκριτου, απέναντι από τον Δημοτικό κήπο, βανδάλισε άγνωστος βάζοντας επάνω τα αρχικά “.ΝΜΕ.”.
Υπενθυμίζεται πως η κα Βάσω Τζάλου δίνει χρώμα σε γωνιές της πόλης, όπως η οδός Κορνάρου, σε θαλάμους κλινικών του Νοσοκομείου Χανίων, αλλά και ιδιωτικούς χώρους με τη συγκατάθεση των ιδιοκτητών, τις περισσότερες φορές με δικά της έξοδα.
Η κωδική ονομασία NME δεν ανήκει σε Χανιώτη γκραφιτά ή Χανιώτικη ομάδα γκράφιτι.
Ο βανδαλισμός του νεοκλασικού αυτού κτηρίου έγινε από “γκραφιτοτουρίστα”.
Η ζωγραφιά της κυρίας Βάσως Τζάλου πως βρέθηκε επάνω στον τοίχο του κτηρίου;
Βανδαλισμός από πάνω, έλλειψη σεβασμού από κάτω, ποια η διαφορά;
Το ίδιο σχόλιο από το προηγούμενο άρθρο το κάνατε copy paste βλέπω. Χωρίς κανένα νόημα, καμία ουσία κατά τα άλλα απλά για να πείτε κάτι. Λυπάμαι πραγματικά που θεωρείται μια καλλιτεχνική προσπάθεια ,, βανδαλισμό,,. Λυπάμαι που εσείς δεν μπορείτε να διακρίνετε την διαφορά ανάμεσα σε έναν καλλιτέχνη και έναν ασυνείδητο γκραφιτά. Δείχνει πολλά αυτό
Αγαπητέ κύριε Στεργιάδη, αν και διαφωνήσαμε έντονα στο θέμα για τις κάμερες, εδώ χαίρομαι που έχουμε την ίδια άποψη: δεν είναι θέμα ποιότητας να μουτζουρώνεις ή να ζωγραφίζεις πάνω στους τοίχους και στα μνημεία της πόλης, πρόκειται πάντα για βανδαλισμό και αυτό το καταλαβαίνουμε με το εξής παράδειγμα: Τι θα έλεγαν οι πολίτες αν κάποιοι ζωγράφιζαν ή μουτζούρωναν πάνω στα αυτοκίνητα τους, στα μηχανάκια τους, στα ποδηλατά τους; θα έκαναν διακρίσεις ποιότητας;
Η κυρία Βάσω παίρνει την άδεια των ιδιοκτητών, ναι, και έτσι θα γεμίσει η πόλη με παιδικές ζωγραφιές λες και είναι παιδικός σταθμός, να ήταν σε λίγα σημεία εντάξει αλλά αυτό πάει να γίνει άλλη συνήθεια παντού, θα δίνει και ο Δήμαρχος και κάποιοι ιδιοκτήτες άδεια για γκράφιτι όπως αυτό στην Υψηλαντών και θα γίνουν τα Χανιά ένα παρδαλό κατσίκι και οπωσδήποτε δεν είναι τυχαίο πως σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας τα σπίτια είναι απλά βαμμένα και όχι ζωγραφισμένα γιατί κάτι τέτοιο θα μας έσπαζε τα νεύρα, τα σπίτια και οι τοίχοι τους πρέπει να εκπέμπουν ηρεμία και να μας αφήνουν ήσυχους, αισθητικά και ψυχολογικά μια ζωγραφισμένη πόλη είναι μια καταστροφή.
Χαίρομαι ιδιαίτερα όταν ανακαλύπτω συμμάχους στον αγώνα υπέρ της προστασίας της πόλης μας από τα μη αφομοιώσιμα στοιχεία της αμερικανικής υποκουλτούρας, όπως είναι και η επέμβαση επάνω στα κτήρια με σπρέι ή με πινέλα.
Δεν υπάρχει τίποτε προσωπικό απέναντι σε συμπολίτες μας αλλά ισχυρή εναντίωση σε αυτό που εκπροσωπούν και θέλουν να μας το επιβάλλουν χωρίς να μας έχουν ρωτήσει.
Αγαπητή κα Βάσω, λύθηκε ο γρίφος που αφορά το βανδαλισμό της ζωγραφιάς σας, της «Αρετούσας»!
Δυστυχώς, οι υπεύθυνοι για την πράξη αυτή είναι και πάλι οι ίδιοι δύο γκραφιτάδες οι οποίοι μάλλον σας έχουν στοχοποιήσει, αφού είναι οι ίδιοι που λέρωσαν πρόσφατα και τις δύο νόμιμες ζωγραφιές σας στην οδό Σφακίων και στην οδό Κορνάρου.
Είναι δύο γκραφιτάδες από την περιοχή της Σούδας, ο NUK και ο TSAKO που αρχικά σχημάτισαν την ομάδα γκράφιτι SCG Crew. Με αυτές τις κωδικές ονομασίες λέρωσαν και τις δύο προαναφερόμενες ζωγραφιές σας και μάλιστα με επιδεικτικό και εκδικητικό τρόπο.
Οι δύο αυτοί γκραφιτάδες, ο NUK και TSAKO στην πορεία μετονόμασαν την ομάδα τους σε MASTIGA (The Mastiga Crew), μια παλιά ομάδα γκράφιτι που την είχε στην κυριολεξία διαλύσει το «Μοντέλο» από το 2017. Εδώ και μερικές ημέρες μετονόμασαν και πάλι την ομάδα τους σε NME (New Mastiga Era – Νέα Μάστιγα Εποχή) και το πρώτο γκράφιτι που έκαναν στην πόλη μας ήταν αυτό επάνω στη ζωγραφιά της «Αρετούσας». Το δεύτερο το έκαναν απ’ ότι είδα σήμερα στον πλαϊνό τοίχο του απέναντι κτηρίου δίπλα στην Τράπεζα.
Οι NUK και TSAKO επειδή είναι και οι δύο ενήλικοι και ευθύνονται για φθορές επί δημόσιας-δημοτικής περιουσίας η ποινή για αυτούς θα είναι 12μηνο. Απλά, λόγω κορωνοϊού καθυστερεί η τυπική διαδικασία της κλήσης τους για εξηγήσεις, οπότε ακόμα δεν γνωρίζουν ότι είναι πλέον γνωστοί. Μέσα στο Φθινόπωρο όμως θα το μάθουν σίγουρα.