Παρασκευή, 30 Αυγούστου, 2024

Βαρύπετρο Χανίων: Γονείς ζητούν παρέμβαση βουλευτών κατά των συγχωνεύσεων σε σχολεία

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Βαρυπέτρου και Νηπιαγωγείων Βαρυπέτρου (Αγυιά) – Ποτιστηρίων, σε επιστολή του προς τους βουλευτές του νομού Χανίων, ζητά την παρέμβασή τους για να σταματήσουν οι συγχωνεύσεις και τους καλεί να πιέσουν για απόσυρση της σχετικής εγκυκλίου. «Απευθυνόμαστε σε εσάς ελπίζοντας ότι θα εκπληρώσετε το ρόλο σας να ακουστεί η φωνή μας, η φωνή των γονιών, η φωνή των πολιτών δυνατά στο κοινοβούλιο», τονίζει.

Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

«Αξιότιμες κυρίες, κύριοι βουλευτές του Νομού μας
Με τη δύναμη που μας δίνει
● το δίκιο μας και η ενότητα των γονιών του σχολείου μας στην υπεράσπισή του
● η συσπείρωση της τοπικής μας κοινωνίας γύρω από το σκοπό μας, όπως εκφράστηκε αυτή και με τα ψηφίσματα από το Τοπικό Συμβούλιο Βαρυπέτρου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο και τον Αγροτικό Συνεταιρισμό καθώς και φορέων της
κοινότητας της Αγυιάς
● η συνεργασία, η συναγωνιστικότητα και η ενότητα στους στόχους και στην
πράξη και με τα άλλα σχολεία των Χανίων, αλλά και με την Ένωση Γονέων και
τους δασκάλους των παιδιών μας
● τα ψηφίσματα από το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων και το Περιφερειακό
Συμβούλιο, που υποστηρίζει το δίκιο μας
σας απευθυνόμαστε ως γονείς αλλά και εκφέροντας το λόγο της τοπικής μας κοινωνίας!

Έχουμε πια την επίγνωση για το ρόλο των διοικητικών υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας όταν μας αντιμετωπίζουν, σαν να είναι διορισμένοι όχι για να διοικούν με ευθύνη, αλλά για να πρωτοκολλούν τις εγκυκλίους του υπουργείου κι όταν μας αντικρίζουν να περνάμε το κατώφλι των γραφείων τους να μας λένε ότι «λυπούνται, αλλά εκτελούν άνωθεν εντολές». Αυτή τη διοίκηση θέλουμε για τη χώρα μας, σε θέματα που αφορούν τη ζωή και την εξέλιξη των παιδιών μας. Θέλουμε Διοικητικούς της Παιδείας, χωρίς ευθύνη παιδαγωγική; Και αν έτσι είναι τα πρόσωπα της διοίκησης, τι υπουργείο Παιδείας έχουμε;

Συγκεκριμένα, με υπουργική εγκύκλιο της 15/7/2024 με θέμα: «Προϋποθέσεις Δημιουργίας Τμημάτων σε Νηπιαγωγείο-Δημοτικό Σχολείο», που υπογράφεται από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Ιωάννη Κατσαρό, χάνονται από το σχολείο μας 2 θέσεις δασκάλων, από την περιοχή των Χανίων-όπως ακούμε- πάνω από 10 και από τη χώρα περίπου 1000. Και αυτό γίνεται με συγχωνεύσεις τμημάτων στο Δημοτικό, και αυξήσεις -κατά συνέπεια- του αριθμού των μαθητών ανα τάξη.
Εμείς είμαστε οι γονείς των παιδιών που πέρασαν τη νηπιακή τους ηλικία σε συνθήκες καραντίνας και που σήμερα ζούμε τις συνέπειες της κοινωνικής τους διάπλασης τον καιρό της απομόνωσης, Και επειδή επικοινωνούμε με τους δασκάλους των παιδιών μας, γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό για τη σχολική τάξη, ιδίως αφού οι σύγχρονες διδακτικές απαιτήσεις είναι τόσο αυξημένες.
Στο σχολείο μας, στην Α τάξη του δημοτικού έχουμε 28 εγγεγραμμένα παιδάκια, εκ των οποίων 2 με ανάγκη παράλληλης στήριξης. Επειδή λοιπόν το μέτρο των μαθητών ξεπερνούσε κατά τρεις το όριο των 25. Το μέγιστο όριο των 25, αναβαθμίστηκε σε στόχο για τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Αντί λοιπόν να διαιρέσουν σε δύο τμήματα των 14 παιδιών, θεώρησαν προτιμότερο να απομακρύνουν τους «πλεονάζοντες» αλλάζοντας τα γεωγραφικά όρια του σχολείου και ωθώντας τους μαθητές από την Αγυιά προς το δημοτικό του Αλικιανού. Αδιάφορο αν το σχολείο αυτό είναι πολύ πιο μακριά από το σπίτι των παιδιών αυτών, αδιάφορο αν αυτό δημιουργεί ανατροπή στον οικογενειακό σχεδιασμό και αναστατώνει την οικογένεια.

Μέλη του συλλόγου μας από την Αγυιά καταγγέλλουν πως υπάλληλοι της διοίκησης Χανίων τηλεφωνούσαν στα σπίτια και εκφόβιζαν τους γονείς άλλοτε προειδοποιώντας» για το πόσο καταστροφικό θα ήταν για το παιδί το να παραμείνει στο πολυμελές τμήμα κι άλλοτε ψευδολογώντας πως τάχατες όλοι οι άλλοι γονείς μετέφεραν το παιδί τους και άρα το πρόβλημα είναι ο ίδιος, που αρνείται κλπ. Αυτό γιατί από το νόμο είναι παράνομη η μεταφορά των φακέλων εγγεγραμμένων μαθητών σε άλλο σχολείο χωρίς αίτηση μετεγγραφής από το γονέα, Να πως ξεπερνιέται ο νόμος από εκείνους που κατά τ’ άλλα τον υπερασπίζονται. Νέο διοικητικό ήθος αυτό;

Από εκεί και πέρα, το θέμα δεν αφορά μόνο τις τρεις οικογένειες που ενοχλήθηκαν. Το να αλλάζουν με αυτό τον τρόπο, ανεξάρτητα από την απόσταση του σχολείου από την κατοικία, τα γεωγραφικά όρια αναφοράς του σχολείου για λόγου εξυπηρέτησης των αριθμών, δεν «ξεβολεύει» απλώς τους γονείς, αλλά ρευστοποιεί το μαθητικό δυναμικό του, οπότε τώρα μπορεί να μεταφέροντας «αυτοί από εδώ», αύριο μπορεί να μεταφέρονται «άλλοι από αλλού» κοκ. Χαρακτηριστική καταγγελία μέλους μας από το Λυγιδέ στο οποίο προτάθηκε η μεταφορά του στο Βαμβακόπουλο. Έτσι απλά! Από μια περιοχή που πάντα συνδεόταν με το δημοτικό Βαρυπέτρου. Αν αυτό επιτραπεί τώρα, αύριο θα μπορούμε να περιμένουμε τα ακόμα χειρότερα, όπου κανείς δε θα είναι σίγουρος για το σε ποιο σχολείο θα βρεθεί το παιδί του, ενώ το σχολείο θα χάνει την δυναμικότητά του ως κέντρο συνοχής των τοπικών κοινωνιών.
Η εγκύκλιος είναι αντιπαιδαγωγική και μας προσβάλει, γιατί «μετρά κεφάλια» χωρίς να ζυγίζει ψυχές!
Ένα παράδειγμα! Εμείς ως πέρυσι στο σχολείο μας είχαμε τν 20 μελή Γ’ τάξη σε δυο τμήματα από 10 παιδιά και από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης σε κάθε τμήμα. Παράλογο, «Ανορθολογισμός» στη γλώσσα των αριθμών! Όμως μέσα σε αυτή την τάξη συναντιέται κάθε ιδιαίτερο και δύσκολο ζήτημα που μπορεί να αντιμετωπίσει εκπαιδευτικός στο έργο του, δυσκολίες μαθησιακές, συμπεριφορικές, κοινωνικές… Παιδιά με ΔΕΠΥ, αυτισμό, κοινωνική δυσπροσαρμογή αλλόγλωσσα. Οκτώ (8) παιδιά στα είκοσι (20) έχουν κάποια πιστοποιημένη δυσκολία, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές είναι οι μόνες δυσκολίες στο τμήμα. Με ειδική παιδαγωγική απόφαση βασισμένη σε αυτές τις ιδιαιτερότητες (προβλέπεται κι αυτό από τη νομοθεσία), η τάξη αυτή λειτουργούσε σε δυο τμήματα με έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για καθένα από αυτά. Άλλος θα χαρακτηρίσει την περίπτωση υπερβολή. Για εμάς όμως, που το ζήσαμε, που είδαμε τις έμπειρες και καλές δασκάλες του με την έκφραση της κατάρρευσης στο σχόλασμα, δε χωράει αμφιβολία ότι η τάξη αυτή δε μπορεί να λειτουργήσει σε ένα τμήμα με μια μόνο παράλληλη στήριξη ή και ακόμα με τη συνδρομή τμήματος ένταξης. Τον πρώτο λόγο για το πλαίσιο που θα διευθετηθεί αυτή η περίπτωση ή περιπτώσεις σαν κι αυτή, πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί που τη γνωρίζουν, οπότε και με βάση τη δική τους εισήγηση να προχωρήσει.
Η τάξη αυτή δούλεψε σε δυο τμήματα για δυο χρονιές. Με διοικητικές πράξεις που αναγνώρισαν και απαντούσαν σε αυτές τις συγκεκριμένες δυσκολίες. Μετά την εγκύκλιο της 15/7 αυτό παύει. Ουσιαστικά παύει η παιδαγωγική από τη λήψη των αποφάσεων τη συγκρότηση των τμημάτων, ακόμα και ως εξαίρεση των νόμων σε περιπτώσεις όντως εξαιρετικές! Υπάρχει το νομικό πλαίσιο για να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις, δεν ήταν «παράνομη» η διοίκηση ως και πέρυσι!

Μια εγκύκλιος ερμηνευτική του νόμου και παύει κάθε συζήτηση πέρα από τη «λογιστική», οπότε η διοίκηση καλείται να μετράει και να εφαρμόζει. Δε μπορεί έτσι να υπάρξει πραγματική συμπερίληψη όταν εξαφανίζεται η συγκεκριμένη παιδαγωγική προσέγγιση για κάθε τμήμα με ιδιαίτερες ανάγκες! Κι επιτέλους, το κράτος θα πρέπει δει και να πάρει την ευθύνη απέναντι σε παιδιά που πέρασαν τη νηπιακή τους ηλικία σε συνθήκες καραντίνας!
Όμως η εγκύκλιος για την οποία μιλάμε καμιά σχέση δεν έχει με την παιδαγωγική, είναι ξεκάθαρο! Απλώς περιορίστηκαν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για την πρόσληψη αναπληρωτών, κι ενώ αυτό ήταν αναμενόμενο, δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη από το υπουργείο για ένταξη των αναγκαίων κονδυλίων στον προϋπολογισμό του κράτους! Αυτό είναι το ελληνικό κράτος; Έτσι επιμελείται για τα θέματα; Στη λογική της εφήμερης κατανάλωσης πακέτων;
Aς μην απαντήσει το Υπουργείο με το επιχείρημα των προσλήψεων που έγιναν, γιατί εμείς που ζούμε κοντά στα σχολεία καταλαβαίνουμε ότι δε φτάνουν! Ξέρουμε πως για να καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από τη χρόνια αδιοριστία των εκπαιδευτικών, αλλά και από τις παραιτήσεις- συνταξιοδοτήσεις δασκάλων ειδικά τα τελευταία χρόνια, με τις πιέσεις που υφίσταται το επάγγελμα, οι προσλήψεις δε φτάνουν! Κι ακόμα πιο πολύ δε φτάνουν, όσο προκύπτουν φαινόμενα κοινωνικά που γίνονται παιδαγωγικά κι όσο ακόμα οι διδακτικοί στόχοι έχουν γίνει σήμερα πολύ πιο απαιτητικοί από το παρελθόν.
Αξιότιμες κυρίες, κύριοι βουλευτές του Νομού μας,
Σας απευθυνόμαστε, όχι για να ζητήσουμε, αλλά για να απαιτήσουμε από εσάς να σταθείτε στο ύψος της περίστασης: Σταματήστε τις περικοπές δασκάλων από τα σχολεία μας, σταματήστε τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις τμημάτων! Πιέστε για έγκαιρες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών που χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα σχολεία με βάση το σχεδιασμό που είχαν ως και την προηγούμενη μέρα της εγκυκλίου της 15/7 του Υπουργείου Παιδείας αλλά και καλύπτοντας όλες τις ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες που θα προκύψουν το επόμενο διάστημα.
Απευθυνόμαστε σε εσάς ελπίζοντας ότι θα εκπληρώσετε το ρόλο σας να ακουστεί η φωνή μας, η φωνή των γονιών, η φωνή των πολιτών δυνατά στο κοινοβούλιο!
Πιέστε για την απόσυρση της εγκυκλίου της 15/7/2024 του ΥΠΕΠΘ!».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα