» 14 νεκροί σε τροχαία από την αρχή της χρονιάς
» Τρία “φονικά” σημεία στο εθνικό οδικό δίκτυο των Χανίων
Δεν έχουν τέλος οι τραγωδίες στην άσφαλτο με τα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη να έχουν φτάσει συνολικά τα 14 από την αρχή της χρονιάς. Στο μεταξύ, σε καταστολή στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και υπό συνεχή έλεγχο, παρέμενε μέχρι χθες βράδυ ο τραυματίας που μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χανίων έπειτα από το προχθεσινό τραγικό δυστύχημα στον ΒΟΑΚ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (“Ε.ΣΥ. ΠΡΟ.Τ.Α.”), μετά τα 2 τελευταία θύματα στο προχθεσινό τροχαίο που σημειώθηκε στην εθνική οδό στο ύψος που βρίσκεται το Καλάμι, οι νεκροί στον νομό Χανίων έφτασαν τους 5, οι 3 εκ των οποίων άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο του ΒΟΑΚ.
Αντίστοιχα, από την αρχή του 2020, στο Ηράκλειο έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα 6 άτομα, 2 στο Ρέθυμνο και 1 στο Λασίθι. Από το σύνολο των θυμάτων τα 11 έχασαν τη ζωή τους από την ημέρα άρσης των περιορισμών που είχαν επιβληθεί λόγω της καραντίνας.
Οπως επεσήμανε ο πρόεδρος του Συλλόγου “ΕΣΥ ΠΡΩΤΑ”, Γιάννης Λιονάκης, αναλογικά με τον πληθυσμό του και τις χιλιομετρικές αποστάσεις ο νομός Χανίων έχει πολλά θύματα.
Τόνισε, δε, ότι σε σχέση με πέρυσι την ίδια περίοδο, όπου οι νεκροί ανέρχονταν σε 39, ο αριθμός φέτος εμφανίζεται μειωμένος λόγω του περιορισμού της κυκλοφορίας την περίοδο της καραντίνας αλλά και της χαμηλής επισκεψιμότητας τουριστών, που αποτυπώνεται και στη ραγδαία μείωση της κίνησης στην αγορά των ενοικιαστικών αυτοκινήτων (υπολογίζεται σε περίπου 81%).
“ΦΟΝΙΚΟ” ΣΗΜΕΙΟ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ
Ο κ. Λιονάκης επεσήμανε ακόμα ότι ο ΒΟΑΚ στο ύψος που βρίσκεται το Καλάμι (όπου σημειώθηκε και το τελευταίο τραγικό δυστύχημα), οι Άγιοι Πάντες και ο τμήμα Πλατανιάς – Ταυρωνίτης, είναι από τα πιο επικίνδυνα σημεία στον κατ΄ ευφημισμό εθνική οδό της Κρήτης.
Ως προς τα αίτια πρόκλησης των τροχαίων δυστυχημάτων σχολίασε επίσης την έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου επί του ΒΟΑΚ, την παράτολμη και επικίνδυνη οδήγηση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας.
«Πρέπει να να δώσουμε έμφαση και στη χρήση της ζώνης ασφαλείας και στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων. Δεν συμβαίνει συχνά αλλά θυμηθείτε πέρυσι την κοπελίτσα που κάθονταν πίσω και σκοτώθηκε, ενώ ο οδηγός και ο συνοδηγός είχαν σωθεί. Δυστυχώς, ακόμα και η Τροχαία, πόλης και ΒΟΑΚ, δεν ελέγχει τις περισσότερες φορές αυτό το ζήτημα. Το ίδιο και με παιδικό κάθισμα. Δεν μπορούμε να δείχνουμε την αγάπη μας παίρνοντάς τους συνεχώς δώρα αλλά με αυτά μέσα στο αυτοκίνητο να τρέχουμε», υπογράμμισε ο κ. Λιονάκης.