Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Βεσυρόπουλος στα “Χ.ν.” : Προτεραιότητα της Ν.Δ. η μείωση της φορολογίας

Η μείωση της φορολογίας που θα δημιουργήσει ένα ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της ανάπτυξης, αποτελεί προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία.

Το γεγονός αυτό επισημαίνει μιλώντας στα “Χ.ν.” ο Απόστολος Βεσυρόπουλος, αν. τομεάρχης Οικονομικών στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και βουλευτής Ημαθίας. Ο κ. Βεσυρόπουλος παραχώρησε τη συνέντευξη αυτή με αφορμή τη σημερινή παρουσία του στην πόλη μας για την εκδήλωση της ΝΟΔΕ Χανίων για την ανάπτυξη.

 

• Η ανάπτυξη είναι μια λέξη που -ιδιαίτερα στα χρόνια του μνημονίου- απασχόλησε έντονα τον δημόσιο διάλογο αλλά ως στόχος δεν επιτεύχθηκε ή τουλάχιστον δεν γίνεται αντιληπτή στην καθημερινότητα του μέσου Ελληνα. Τι αναπτυξιακά περιθώρια υπάρχουν λοιπόν με τη σημερινή κατάσταση της Οικονομίας και με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει έναντι των δανειστών και εταίρων της;

Η κυβέρνηση Τσίπρα έχει επιβάλλει έναν παραλογισμό υπερφορολόγησης, που λειτουργεί αποτρεπτικά για κάθε επιχειρηματική ή επενδυτική προσπάθεια. Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι η χώρα με τις μεγαλύτερες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις. Με αυτή τη λογική, η χώρα ποτέ δεν θα καταφέρει να αποκτήσει βιώσιμους ρυθμούς ανάπτυξης. Η χώρα έχει αναλάβει συγκεκριμένες δημοσιονομικές δεσμεύσεις στους δανειστές. Την επιλογή όμως των πολιτικών για την επίτευξη αυτών των στόχων την έχουμε εμείς, και η επιλογή αυτή δεν μπορεί να είναι σε καμία περίπτωση η υπερφορολόγηση. Η Νέα Δημοκρατία έχει στον πυρήνα της πολιτικής της την μείωση των φόρων που θα απογειώσει την οικονομία και ταυτόχρονα θα οδηγήσει και στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.

 

Είναι άλλο πράγμα οι κανόνες για την περιβαλλοντική προστασία και άλλο πράγμα οι ιδεοληψίες που συνήθως δεν έχουν στόχο την προστασία του περιβάλλοντος αλλά το πώς θα δημιουργήσουν εμπόδια σε επενδύσεις και επιχειρηματικές προσπάθειες

 

 

• Ερχεστε από μια περιοχή στην οποία οι επιπτώσεις της κρίσης ήταν πολύ πιο βαριές από την υπόλοιπη χώρα. Εργοστάσια και βιοτεχνίες, έκλεισαν ή εγκατέλειψαν τη Μακεδονία μεταφέροντας τη δραστηριότητά τους σε χώρες όπως η Βουλγαρία λόγω ευνοϊκότερων φορολογικών συνθηκών. Πώς μπορεί να αντιστραφεί αυτό το ρεύμα; Υπάρχει ελπίδα να ξαναστηθεί η ελληνική βιομηχανία;

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη ανταγωνιστικότητας αλλά και η υπερφορολόγηση. Σήμερα η Ελλάδα έχει την πέμπτη υψηλότερη φορολογία στις χώρες του ΟΟΣΑ για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, μια επιχείρηση φορολογείται με συντελεστή 28%. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί ο φόρος στα διανεμόμενα μερίσματα της τάξης του 10%, η εισφορά αλληλεγγύης με τον ανώτατο συντελεστή να φτάνει το 10% και οι ασφαλιστικές εισφορές σε ποσοστό 26,7%. Συνεπώς έχουμε ένα 75% σύνολο φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων. Πώς όμως μπορεί να είναι ανταγωνιστική με αυτές τις επιβαρύνσεις μια ελληνική επιχείρηση όταν δίπλα μας, γειτονικές χώρες έχουν φορολογικούς συντελεστές για τις επιχειρήσεις της τάξης του 10% και του 12%. Συγκεκριμένα η Βουλγαρία έχει φορολογικό συντελεστή 10%, η Ρουμανία 16%, η Κύπρος 12,5%. Η λύση είναι η αποκλιμάκωση των φόρων, η δική μας δέσμευση είναι συντελεστής 20% για τις επιχειρήσεις, μείωση του φόρου στα μερίσματα στο 5% και νέος αναπτυξιακός νόμος που θα παρέχει ουσιαστικά χρηματοδοτικά αλλά και φορολογικά κίνητρα.

 

• Ενα από τα βασικότερα εμπόδια για την ανάπτυξη είναι η υπέρμετρη φορολογία, που εφαρμόστηκε από όλες τις κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν την κρίση. Είναι ρεαλιστικός ο στόχος των μειώσεων τις οποίες προτάσσει ο κ. Μητσοτάκης στον προεκλογικό του λόγο.

Η Νέα Δημοκρατία, ως κυβέρνηση και αφού σταθεροποίησε την οικονομία, σας θυμίζω ότι είχε ξεκινήσει να μειώνει τους φόρους. Μειώσαμε το ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%, τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, την οποία ήρθε ο κ. Τσίπρας και την μετέτρεψε σε ένα νέο και μόνιμο φόρο. Αντιλαμβάνεστε συνεπώς ότι η μείωση των φόρων όταν οδηγεί ταυτόχρονα σε ανάπτυξη και αύξηση της απασχόλησης και των εισοδημάτων, είναι μια ρεαλιστική πολιτική. Είναι η πολιτική που έχει ανάγκη η χώρα, το οξυγόνο που έχει ανάγκη η οικονομία μας.

• Σε ό,τι αφορά την Κρήτη, βασικός τομέας επενδύσεων είναι ο τουρισμός, με τον πρωτογενή τομέα να μένει στο περιθώριο αν και υπάρχουν νέοι άνθρωποι με καινοτόμες ιδέες που θέλουν να ασχοληθούν με την αγροτική παραγωγή. Υπάρχει μέλλον για τον αγροτικό τομέα στην Ελλάδα, δεδομένων και των προβλημάτων που δημιουργεί η Κοινή Αγροτική Πολιτική όπως τα καταγγέλλουν οι ίδιοι οι αγρότες;

Θα μου επιτρέψετε να ξεκινήσω από τον τουρισμό. Σε σχέση με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Κύπρος, η Γαλλία και η Πορτογαλία, ο ΦΠΑ στην Ελλάδα στις υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό είναι ιδιαίτερα υψηλός. Η κυβέρνηση αύξησε το ΦΠΑ στη διαμονή στο 13% ενώ Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία έχουν ΦΠΑ στο 10%, η Κύπρος 9% και η Πορτογαλία 6%. Αύξησαν το ΦΠΑ στην εστίαση στο 24%, ενώ η Πορτογαλία έχει 13%, Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία 10% και η Κύπρος 9%. Και δεν μιλάμε για τις άλλες φορολογικές επιβαρύνσεις. Εμείς ερχόμαστε για να τερματίσουμε αυτό τον παραλογισμό. Τα πρώτα μέτρα θα είναι η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% και η κατάργηση του φόρου διαμονής. Σε ό,τι αφορά στον πρωτογενή τομέα, η Νέα Δημοκρατία υιοθετεί, ως θέση, τη φορολόγηση των αγροτών με αρχικό εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή 9%. Η θέση αυτή μας διαφοροποιεί από το ΣΥΡΙΖΑ, που διαπραγματεύθηκε και συμφώνησε μέτρα που ανεβάζουν τη φορολογία των αγροτών σε ποσοστά από 22% έως 45%. Θα προχωρήσουμε επίσης σε καθιέρωση συντελεστή φορολόγησης για τα αγροτικά συνεταιριστικά σχήματα 10%. Η Νέα Δημοκρατία έχει ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αναγέννηση του πρωτογενούς τομέα.

• Η δημόσια συζήτηση στην Κρήτη περιστρέφεται το τελευταίο διάστημα γύρω από τις μεγάλες ενεργειακές επενδύσεις και κυρίως στο θέμα των υδρογονανθράκων. Υπάρχουν όμως φωνές ανησυχίας για περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κινδύνους. Μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή για τέτοιους είδους επενδύσεις, γιατί και στην περίπτωση των Σκουριών για παράδειγμα, είδαμε την τοπική κοινωνία να καταγγέλλει περιβαλλοντικά εγκλήματα.

Νομίζω ότι στην Ελλάδα πρέπει να κυριαρχήσει ο ορθολογισμός και όχι οι ιδεοληψίες. Κάθε επενδυτική προσπάθεια ακόμα και στον τομέα των υδρογονανθράκων, συνοδεύεται από μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα τηρήσει απαρέγκλιτα αυτή την προϋπόθεση. Είναι άλλο πράγμα οι κανόνες για την περιβαλλοντική προστασία και άλλο πράγμα οι ιδεοληψίες που συνήθως δεν έχουν στόχο την προστασία του περιβάλλοντος αλλά το πώς θα δημιουργήσουν εμπόδια σε επενδύσεις και επιχειρηματικές προσπάθειες.

• Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα το σχόλιό σας για ένα ακόμη τοπικό ζήτημα, το οποίο συνδέεται άμεσα με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Κρήτης. Ο λόγος για τις υποδομές. Την ώρα που έχουν κατασκευαστεί σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, η Κρήτη παραμένει με ένα απαρχαιωμένο και άκρως επικίνδυνο οδικό δίκτυο. Πώς μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για προσέλκυση επενδυτών, την ώρα που δεν μπορούμε να παρέχουμε τα στοιχειώδη στους κατοίκους της περιοχής μας;

Εχετε δίκιο. Η Κρήτη έχει ανάγκη από ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο και η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έχει σοβαρές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων για την κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ. Εδώ και 4 χρόνια η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα διαρκώς εξαγγέλλει το έργο του Β.Ο.Α.Κ., χωρίς να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση, χωρίς να έχει εκκινηθεί η διαδικασία απαλλοτριώσεων και χωρίς να έχει γίνει τίποτα από όλα όσα προβλέπονται. Φτάσαμε στο σημείο να σπάσουν το έργο σε τρία τμήματα. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, ενώ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, με κόστος 250 εκατ. ευρώ. Τέλος, το τρίτο τμήμα Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος θα γίνει ως δημόσιο έργο. Ο Β.Ο.Α.Κ. θα μπορούσε να είναι ένα έργο που θα κατασκευαστεί με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αποτελεί προτεραιότητα για τη Νέα Δημοκρατία η κατασκευή του Β.Ο.Α.Κ.

 

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα