Τζατζόκαρος
Ανδρέας Κατσικανδαράκης
Εκδόσεις: “Oσελότος”
Στην πολυπλοκότητα της ζωής, καθένας μας χαράζει τον δικό του δρόμο, καθώς είμαστε όλοι συντελεστές της Ιστορίας και παίζουμε τους ρόλους μας. Κινούμαστε ή αποτυγχάνουμε να κινηθούμε σύμφωνα με τα ρεύματά της και όλοι αφήνουμε το στίγμα μας, θετικό ή αρνητικό. Και θα είναι θετικό, αρκεί να χρησιμοποιούμε σωστά τα εφόδια που υπάρχουν στη φαρέτρα μας και αν σκεφτόμαστε πολυδιάστατα, πέρα από απλοϊκές συνταγές και εύκολες απαντήσεις. Διότι ο άνθρωπος είναι προσαρμοστικός, πολυμήχανος, δημιουργός και μπορεί να δίνει λύσεις. Έχει την υποχρέωση να παραδώσει σε καλύτερη κατάσταση ό,τι του δόθηκε. Γιατί όλα είναι δανεικά κι εμείς οι διαχειριστές, για λίγο, για τόσο δα. Άσχετα αν έχουμε την ψευδαίσθηση στον κόσμο της σχετικότητας όπου πορευόμαστε, ότι ο χρόνος είναι απεριόριστος. … Και όταν, εκείνες τις στιγμές, τα ελάχιστα δευτερόλεπτα της μετάβασης, της επιστροφής από την ύπαρξη στην ανυπαρξία, μέσα σε ομιχλώδες τοπίο, θα περνάνε φευγαλέα από το μυαλό και τα μάτια, όπως σε ταινία κινηματογραφική, όλα όσα ζήσαμε, όσα φανταστήκαμε και ό,τι ονειρευτήκαμε, όλα μπερδεμένα, ένα κουβάρι όνειρα και ζωή μαζί, άντε να βγάλεις άκρη πού είναι η αλήθεια και πού το ψέμα…
Λίγες και μία νύχτες
Ισίδωρος Ζουργος
Εκδόσεις: “Πατάκης”
Την άνοιξη του 1909, ο έκπτωτος σουλτάνος Αβδούλ Χαµίτ ο Β΄ εξορίζεται στη Θεσσαλονίκη και µένει έγκλειστος σε µια εντυπωσιακή έπαυλη. Εκεί, σύµφωνα µε το µυθιστόρηµα, θα διηγείται για λίγες νύχτες σ’ ένα µικρό κορίτσι τη ζωή του. Ένα εντεκάχρονο όµως αγόρι κρυφακούει… Εβδοµήντα χρόνια μετά, θα υπάρχει ακόµη µια νύχτα, µάλλον µια ζωή ολόκληρη σε µία µόνο νύχτα. Άλλωστε στον 20ό αιώνα αργούσε συχνά να ξηµερώσει. Το Λίγες και µία νύχτες, µε άξονα την ερωτική ιστορία που φωλιάζει στην καρδιά της αφήγησης, εξιστορεί µια περιπέτεια για το κυνήγι του πλούτου και την αναζήτηση της ευτυχίας. Το βιβλίο αναπλάθει µια µαγευτική συνοικία έξω από τα τείχη της Θεσσαλονίκης, αυτή των Εξοχών, που έσβησε για πάντα. Είναι ακόµη µια γραφή για τα σπίτια, φτωχικά και πλούσια, για το µέσα και το έξω τους, για τους τοίχους και τα έπιπλα όπου υφαίνονται οι ανάσες ζώντων και τεθνεώτων. Το Λίγες και µία νύχτες εµπεριέχει ακόµη κατά κάποιον τρόπο τον σχολιασµό του, διερωτάται πίσω από την κουίντα για τα άγονα χωράφια της γραφής, τα εργαστήριά της, τις αστοχίες και τα πάθη της, είναι µε άλλα λόγια το κοίταγµα του ίδιου του µυθιστορήµατος στον καθρέφτη. Πέρα όµως και πάνω απ’ όλα είναι ένα βιβλίο για την ανήκεστο βλάβη της ύπαρξης, αυτήν που προκάλεσε ο πιο δηµεγέρτης αιώνας, ο εικοστός.
Να παντρευτεί κανείς ή να μην παντρευτεί
Ματθαίος Γιωσάφατ
Εκδόσεις: “ΑΡΜΟΣ”
Ο γάμος ή η συντροφικότητα είναι ίσως η μόνη σχέση όπου μπορεί κανείς να ζήσει βαθιές συναισθηματικές και συχνά παιδικές ανάγκες. Όπως είναι η ανάγκη για αγάπη, για τρυφερότητα, για να μωρουδίζει κανείς, να αφήνεται, να εξαρτάται. Όλα αυτά έξω στη ζωή δεν μπορούμε να τα κάνουμε, γιατί δεν γίνεται. Η ενήλικη ζωή και η κοινωνία είναι κανονισμένη αλλιώς. Οπότε, όλες αυτές οι βαθιές, παιδικές, έντονες ανάγκες που έχουμε όλοι οι άνθρωποι, μερικοί παραπάνω, μερικοί λιγότερο, ικανοποιούνται στον γάμο. Ικανοποιούνται όμως; Το βιβλίο αυτό στηρίζεται στη πείρα του συγγραφέα ως ψυχιάτρου, παιδοψυχιάτρου, ψυχαναλυτή – ψυχοθεραπευτή και κυρίως στην προσωπική του εμπειρία βραχείας ή μακρότερης εμπειρίας με περισσότερα από έξι χιλιάδες ζευγάρια, που παρακολουθούσε.
Ξεκινήστε από το γιατί
Sinek Simon
Μετάφραση: Γεωργούλια Κωνσταντίνα
Εκδότης: Κλειδάριθμος
Ένα βιβλίο για όσους θέλουν να εμπνεύσουν τους άλλους… και για όσους θέλουν κάποιον να τους εμπνεύσει. Ο Σ.Σ. ηγείται ενός κινήματος που έχει στόχο να οικοδομήσει έναν κόσμο στον οποίο οι περισσότεροι από εμάς θα αντλούμε έμπνευση από τη δουλειά που κάνουμε. Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν ήδη παρακολουθήσει την ομιλία του για το πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε τον λόγο για τον οποίο κάνουμε ό,τι κάνουμε. Στο βιβλίο του Ξεκινήστε από το Γιατί, ο Σίνεκ πηγαίνει αυτή την ιδέα ακόμα παραπέρα. Κάθε άτομο ή εταιρεία μπορεί να εξηγήσει τι κάνει. Ορισμένοι μπορούν να εξηγήσουν σε τι διαφέρουν ή είναι καλύτεροι, αλλά ελάχιστοι μπορούν να εκφράσουν με σαφήνεια το γιατί.