Ο τελευταίος τροχός της αμάξης
Γιώργος Στόγιας
Εκδότης: Μελάνι
Αποτυχημένος καλλιτέχνης βρίσκει μια δεύτερη ζωή ως πληρωμένο κυβερνητικό τρολ. Πλήρως ενταγμένος μετανάστης πληρώνει ακριβά τη γνώμη του για το δημοψήφισμα. Σαραντάρης φιλελεύθερος ροκάς, παντρεμένος με παιδί, προσπαθεί να ικανοποιηθεί.
Λογοτεχνία του φανταστικού, τρεις ιστορίες που κανονικά δεν μπορούν να συμβούν. Άνθρωποι που κατοικούν στην περιφέρεια του συστήματος γίνονται ήρωες για μια μέρα.
Η Θεσσαλονίκη με μοβ καφτάνι
Γιλμάζ Καρακογιουνλού
Μετάφραση: Λιάνα Μυστακίδου
Εκδότης: Λιβάνης- Νέα Σύνορα
Στο βιβλίο παρουσιάζονται, χωρίς μελοδραματισμούς και τραγικές περιγραφές, τα πολιτικά και κοινωνικά προβλήματα που συνδέονται με την ανταλλαγή των πληθυσμών μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Η ιστορία της Ελένης από τη Σμύρνη και της Σεριφέ από το Ρέθυμνο, που βιώνουν τις ίδιες χαρές, τις ίδιες λύπες, την ίδια νοσταλγία, τους ίδιους πόνους, εναλλάσσεται με τα πολιτικά γεγονότα της εποχής. Μέσα από την πορεία των δύο οικογενειών παρακολουθούμε το δράμα της ανταλλαγής των πληθυσμών που επιβλήθηκε στην Ελλάδα και την Τουρκία.
Οι δεσμοί των ανθρώπων με τη γενέτειρά τους είναι άρρηκτοι όσα χρόνια κι αν περάσουν, ακόμη κι αν τα συναισθήματα αλλάξουν μέσα σε λίγες μέρες κάτω από αντίξοες συνθήκες και οι φίλοι καταλήξουν εχθροί.
– Οι δεσμοί των ανθρώπων με τη γενέτειρά τους είναι άρρηκτοι όσα χρόνια κι αν περάσουν, ακόμη κι αν τα συναισθήματα αλλάξουν μέσα σε λίγες μέρες κάτω από αντίξοες συνθήκες και οι φίλοι καταλήξουν εχθροί.
– Υπάρχει ένας ορίζοντας στο βλέμμα κάθε ανθρώπου. Δεν έχει σημασία αν είναι ρηχός ή απέραντος. Γιατί σε όποιο σημείο του ορίζοντα και αν πάει κανείς, αυτό ονομάζεται μετανάστευση… Όταν έρθει η ώρα της θλίψης, τα κλήματα θρηνούν όλα μαζί. Στη φλούδα των σταφυλιών υπάρχει ένα παραμύθι που το αφηγείται στη θάλασσα.
Με τα Μάτια Κλειστά
Gianrico Carofiglio
Μετάφραση: Άννα Παπασταύρου
Εκδότης: Gutenberg
Η νεαρή Μαρτίνα έχει πέσει θύμα κακοποίησης από τον πρώην σύντροφό της. Κανένας δικηγόρος δεν αναλαμβάνει την υπόθεση· ο θύτης είναι γιος ενός ισχυρού δικαστή. Μια μυστηριώδης νεαρή γυναίκα, με τζιν παντελόνι και δερμάτινο μπουφάν, που συστήνεται ως καλόγρια, επισκέπτεται τον δικηγόρο Γκουεριέρι, προκειμένου αυτός να αναλάβει την υπόθεση. Ποιο είναι το μυστικό παρελθόν του θύματος και το αποτρόπαιο δράμα που στοιχειώνει την καλόγρια; Μια συναρπαστική δικαστική υπόθεση εκτυλίσσεται παράλληλα με ανθρώπινες τραγωδίες που αναζητούν λύτρωση.
Για τη σκηνοθεσία
Ελίας Καζάν
πρόλογος: Μάρτιν Σκορσέζε
Μετάφραση: Νίνα Μπούρη
Εκδότης: Πατάκης
Ο Ελία Καζάν υπήρξε ίσως ο πιο διάσηµος σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηµατογράφου των µέσων του εικοστού αιώνα και το βιβλίο αυτό µας παρουσιάζει τον αριστοτέχνη την ώρα της δουλειάς του. Ο Καζάν σκηνοθέτησε τα σπουδαιότερα αµερικανικά θεατρικά έργα της εποχής –των Άρθουρ Μίλλερ και Τεννεσσί Γουίλλιαµς– και εκσυγχρόνισε το θέατρο και τον κινηµατογράφο µε δυναµική δράση, ποιητική σκηνοθεσία και ενδελεχή νατουραλισµό. Οι επιτυχίες του στο Χόλλυγουντ και στο Μπρόντγουεϋ –Λεωφορείον ο Πόθος (θέατρο και κινηµατογράφος), Ήταν όλοι τους παιδιά µου, Ο θάνατος του εµποράκου, Λυσσασµένη γάτα, Το λιµάνι της αγωνίας, Ανατολικά της Εδέµ, Κουκλίτσα, Αµέρικα Αµέρικα– µαρτυρούν τη βαθιά του επίδραση στην τέχνη της σκηνοθεσίας. Οι παρατηρήσεις του γι’ αυτά και άλλα κλασικά θεατρικά έργα διαµόρφωσαν τις µετέπειτα παραγωγές τους – και εξακολουθούν να ασκούν επιρροή. Καµία άλλη σκηνοθετική επιτυχία δε συγκρίνεται µε τη δική του.