Κάποτε στον Πειραιά
Πέτρος Κυρίμης
Εκδότης: Κλειδάριθμος
Τη στιγμή που ο Αντώνης ο Τσίχλας, δεκαεφτά χρονών, Σάββατο τον Ιούλιο του 1958, γλίστραγε κι έσκαγε αθόρυβα κάτω στα αμπάρια του πλοίου “Πανορμίτης” που βρισκότανε στα ναυπηγεία του Περάματος για γενική επισκευή, ο Λουκάς είχε και πάλι επίσκεψη από την κυρα-Ζωζώ και την άκουγε για άλλη μια φορά να του λέει για το παιδί που είχε χάσει στη γέννα και που τώρα θα ’χε τη δικιά του ηλικία, ο Νικόλας ανακάτευε μπογιές προσπαθώντας να δώσει χρώμα στα χείλη της Βίβιαν Λι στο “Όσα παίρνει ο άνεμος”, ο Νάσος, δεκαοχτώ χρονών, μέσα στον “Πορτοκαλή Ήλιο” ξέγνοιαστος και χαρούμενος ταξίδευε για την Αίγινα, η Ελένη, δεκατεσσάρων χρονών, δάγκωνε ένα μήλο καθισμένη στη θέση της πάνω στον μαντρότοιχο του ορφανοτροφείου, καθώς ο επιστάτης πότιζε τον κήπο και κοίταζε προς το μέρος της, και η κυρα-Δέσποινα, ήσυχη μα ξένη προς τα μελλούμενα, καθότανε μπροστά στη ραπτομηχανή “Σίγγερ” και κάτι έραβε.
Η θέση 7Α
Sebastian Fitzek
Mετάφραση: Δέσποινα Κανελλοπούλου
Εκδότης: Διόπτρα
Σας κρατήσαμε την 7Α. Την πιο επικίνδυνη θέση στο αεροπλάνο.
Ο διαπρεπής ψυχίατρος Ματς Κρούγκερ αναγκάζεται να υπερβεί τη φοβία του για τα αεροπλάνα, όταν η ετοιμόγεννη κόρη του Νέλε του ζητά να ταξιδέψει από την Αργεντινή στη Γερμανία.
Έχοντας παρακολουθήσει ένα σεμινάριο αντιμετώπισης της αεροφοβίας, ο Ματς επιβιβάζεται στην υπερατλαντική πτήση Μπουένος Άιρες-Βερολίνο. Σύντομα, όμως, θα διαπιστώσει ότι προετοιμάστηκε για τους λάθος φόβους: Αυτό που τον περιμένει δεν είναι ούτε αναταράξεις, ούτε βλάβη στον κινητήρα, ούτε κάποια τρομοκρατική απειλή.
Ένα τηλεφώνημα από κάποιον άγνωστο του αποκαλύπτει ότι στην ίδια πτήση βρίσκεται ένας παλιός ασθενής του. Ένας ασθενής με βίαιες, δολοφονικές φαντασιώσεις τον οποίο καλείται τώρα να υποκινήσει να πράξει το αδιανόητο· να οδηγήσει στον θάνατο τους εξακόσιους επιβάτες της πτήσης καθώς και τον ίδιο, αλλιώς η Νέλε θα βρει τραγικό θάνατο…
Ανθρώπινος νους, ένα όπλο που δεν μπορεί να ανιχνευθεί από κανέναν έλεγχο στον κόσμο!
Θλιμμένος Σεπτέμβρης
Μαρία Τσακίρη
Εκδότης: Ψυχογιός
Αύγουστος 2004. Η Ροζάνα ακούμπησε μέσα σε ένα τοσοδά ξύλινο κουτάκι τα γεμάτα δίψα για ζωή όνειρά της, μαζί με μια κόκκινη γυαλιστερή χάντρα και μια φωτογραφία από τον Πάνορμο της Νάξου. Κάπου εκεί, ανάμεσα στα νεανικά της όνειρα και στη φουσκοθαλασσιά του Αιγαίου, στρίμωξε και κάτι ακόμα: μια μακρινή ημερομηνία που σημείωσε με πράσινο στιλό. Υποσχέθηκε να χαρίσει το κουτάκι στον Αλέξανδρο τη μέρα που θα ξεκινούσαν τα σχολεία, με την εφηβική σιγουριά πως, ύστερα από δέκα χρόνια, εκείνη θα είναι δικηγόρος και ο αγαπημένος της βραβευμένος συγγραφέας. Όμως, καθώς ύφαινε τα όνειρά της, τα λεπτά που κυλούσαν στο Μπεσλάν δημιουργούσαν ένα συγκλονιστικό σκηνικό, και η μοίρα έστηνε το δικό της τρομακτικό σενάριο.
Ο Σεπτέμβριος του 2004, με την τριήμερη αιματηρή ομηρία μαθητών μέσα στο σχολείο τους, θα αφήσει πίσω του βαθιά θλίψη. Εκείνοι που θα τα καταφέρουν σκορπίζονται στους πέντε ανέμους. Για να προχωρήσουν στη ζωή, πρέπει να αναμετρηθούν με τις αναμνήσεις. Επειδή, ακόμα κι όταν όλα έχουν χαθεί, η ελπίδα πάντα μένει κάπου εκεί έξω. Θα μπορέσουν να ξεχάσουν το χτες, να ζήσουν το σήμερα και να ονειρευτούν το αύριο; Υπάρχει αύριο για τα παιδιά του Μπεσλάν;
Το δικό σου πρόσωπο θα είναι το τελευταίο
João Ricardo Pedro
μετάφραση: Αριάδνη Μοσχονά
Εκδότης: Πόλις
Η ιστορία ξεκινά τα χαράματα.
Σε κάποιο πορτογαλικό χωριό, ένας άντρας εξαφανίζεται. Την ίδια στιγμή, στη Λισαβόνα, ο άνεμος γυρίζει: η Επανάσταση των Γαριφάλων δίνει τέλος στη δικτατορία του Σαλαζάρ.
Πού μπορεί, όμως, να έχει πάει ο ανήσυχος Σελεστίνο; Ο γιατρός Αουγκούστο Μέντες πιθανόν κρατάει το κλειδί του αινίγματος που θα μας οδηγήσει ως την Αργεντινή, περνώντας από τη Βιέννη και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Οι αναγνώστες θα παρακολουθήσουν, γοητευμένοι, την ιστορία του γιατρού και της οικογένειάς του ξεκινώντας από τον Αντόνιο, τον γιο του, που επιστρέφει μ’ ένα ανεπούλωτο τραύμα από τις δύο αποστολές του στην Ανγκόλα, και φτάνοντας έπειτα στον Ντουάρτε, τον εγγονό του, χαρισματικό πιανίστα, που ενσαρκώνει όλες τις ελπίδες των οικείων του και απολαμβάνει τη νιότη του.
Το βιβλίο είναι το πορτρέτο μιας οικογένειας σημαδεμένης από τα χρόνια της τυραννίας του Σαλαζάρ, της καταπίεσης και του αποικιακού πολέμου.