“Οδός Σόλωνος”
Νίκη Τρουλλινού
Πεζογραφία
Εκδόσεις: Ποταµός
Οδός Σόλωνος, οδός ονείρων συλλογικών και ατοµικών. Οδός διαδηλώσεων, ερώτων, χαφιέδων, χαµένων προσδοκιών. Μυστικά και βλέµµατα, αγγίγµατα βιαστικά και καφές στο κυλικείο. Πεταµένα τσιγάρα, παλιά βιβλία, γέλια και ελπίδες. Όταν βρέχει γλιστρούν οι σπασµένες πλάκες στα πεζοδρόµιά της, φοβάσαι µην πέσεις, µεγάλωσες πια, τι κάνω εδώ πάλι; αναρωτιέσαι. Αλλά είσαι εδώ, στην οδό Σόλωνος, χαµογελώντας: ωραία ήταν, λες, και αφήνεις τις µαταιώσεις να παρασυρθούν µε τα βροµόνερα και τ αποτσίγαρα στα ρείθρα του δρόµου. «Είµαστε τυχερή γενιά», ακούς καθαρά µέσα σου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
“Η κατάλυση του χρόνου”
Μιχάλης Αλµπάτης
Πεζογραφία
Εκδόσεις: Νήσος
1941. Σε µια µικρή πόλη της κατεχόµενης Τσεχοσλοβακίας ένα δεκατριάχρονο εβραιόπουλο θα διαφύγει από το πεπρωµένο της φυλής του, βρίσκοντας καταφύγιο σε µια σοφίτα που είναι ολόκληρη µια ξεχασµένη βιβλιοθήκη µε χιλιάδες πολυκαιρισµένα βιβλία. Εκεί θα περάσει το υπόλοιπο του Πολέµου, διαβάζοντας ασταµάτητα, µε το πνεύµα του να µπολιάζεται από το πλήθος των αναγνωσµάτων που ο προηγούµενος κάτοικος, παλιός επαναστάτης, είχε κατά τη διάρκεια του περιπετειώδους βίου του συλλέξει.
Μέσα απ’ τη σοφίτα, ο Γιόσουα, έχοντας δυο φίλους σαν αποστόλους, κοινωνεί στους νέους της πόλης τις ανατρεπτικές ιδέες που τα τόσα αναγνώσµατα του εµφύσησαν, σπέρνοντας τον σπόρο της ανυπακοής, της αµφισβήτησης, της ανταρσίας και προσκαλώντας τους να εποικίσουν την πραγµατικότητα µε µυριάδες παράφορους οραµατισµούς, δίδοντας µορφή και περιεχόµενο στην Ουτοπία… (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
“Κινηματογραφικοί στοχασμοί”
Κουέντιν Ταραντίνο
Κινηµατογράφος
Εκδόσεις: Ελληνικά Γράµµατα
Ένα απολαυστικό κοκτέιλ προσωπικών αναµνήσεων και τεχνοκριτικής κι ένα συναρπαστικό εγχειρίδιο για την ιστορία του αµερικανικού σινεµά από τον ανεπανάληπτο Κουέντιν Ταραντίνο.
Το πολυαναµενόµενο πρώτο µη µυθοπλαστικό έργο από τον συγγραφέα του κορυφαίου µπεστ σέλερ “Κάποτε στο Χόλιγουντ”, ένα απίστευτα διασκεδαστικό, σατανικά ευφυές βιβλίο για τον κινηµατογράφο, τόσο πρωτότυπο και ευρηµατικό όσο όλα τα έργα του Κουέντιν Ταραντίνο.
Ο Ταραντίνο δεν είναι µόνο ένας από τους σηµαντικότερους σύγχρονους κινηµατογραφιστές, αλλά πιθανότατα και ο πλέον ενθουσιώδης εν ζωή σινεφίλ. Σε διάφορες συνεντεύξεις του κατά καιρούς, είχε αναφερθεί στην πρόθεσή του να ασχοληθεί µε τη συγγραφή βιβλίων για το σινεµά. Τώρα, µε τους Κινηµατογραφικούς στοχασµούς, το πλήρωµα του χρόνου έφτασε, και το αποτέλεσµα είναι ό,τι καλύτερο περίµεναν οι ένθερµοι ακόλουθοί του κι όλοι οι λάτρεις του κινηµατογράφου.
Το βιβλίο αυτό, διαρθρωµένο µε άξονα τις σηµαντικότερες αµερικανικές ταινίες της δεκαετίας του 1970, τις οποίες ο Ταραντίνο παρακολούθησε για πρώτη φορά εκείνη την εποχή ως νεαρός θαµώνας των κινηµατογραφικών αιθουσών, είναι τόσο ευφυώς ακριβές και διεισδυτικό όσο γοητευτικό και ψυχαγωγικό. Συνιστά ταυτόχρονα ένα δοκίµιο κριτικής και θεωρίας του κινηµατογράφου, κοµψοτεχνικό ρεπορτάζ κι απολαυστική αυτοβιογραφία, και όλα αυτά γραµµένα µε την ξεχωριστή χροιά που αναγνωρίζεται αµέσως στη φωνή του Κ.Τ., και µε τη σπάνια οπτική γωνία για τον κινηµατογράφο που µπορεί να έχει µόνο ένας σπουδαίος δηµιουργός της έβδοµης τέχνης. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Τι φοβάται το Ισραήλ από την Παλαιστίνη;
Raja Shehadeh
Μτφρ: Στέφανος Καβαλιεράκης
Ιστορία
Εκδόσεις: Μεταίχµιο
Στο βιβλίο αυτό ο Παλαιστίνιος Raja Shehadeh, δικηγόρος και ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώµατα, καταθέτει την προσωπική του µαρτυρία για την κατανόηση της ισραηλινο-παλαιστινιακής σύγκρουσης, ενώ διερευνά τι πήγε στραβά και γιατί, αλλά και πώς τα πράγµατα θα µπορούσαν να είναι διαφορετικά. Γιατί ο άνθρωπος από τη φύση του µπορεί να παρασύρεται από προκαταλήψεις, στην περίπτωση όµως της Παλαιστίνης και του Ισραήλ, όπως υποστηρίζει σθεναρά ο βραβευµένος συγγραφέας, τα δύο έθνη µπορούν να συνυπάρξουν µε γνώµονα το αµοιβαίο συµφέρον. Με την ίδρυση του Ισραήλ, η Παλαιστίνη σταµάτησε να υπάρχει. Μέχρι σήµερα, το Ισραήλ αρνείται να αναγνωρίσει τους Παλαιστινίους ως έθνος που έχει το δικαίωµα του αυτοπροσδιορισµού. Η κατάσταση αυτή επιδεινώθηκε µε το ξέσπασµα του πολέµου στη Γάζα, καθώς, κατά τη διάρκεια των πολεµικών επιχειρήσεων εναντίον της Χαµάς, ο ισραηλινός στρατός σκότωσε δεκάδες χιλιάδες αµάχους, κατέστρεψε σπίτια και ισοπέδωσε παλαιστινιακά πανεπιστήµια, µουσεία και ιστορικά µνηµεία, ώστε να εξαλείψει την παλαιστινιακή παρουσία. (Από τον εκδότη)