Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

“Βραχυκύκλωμα” στην τοπική οικονομία λόγω προβλημάτων στη Δ.Ο.Υ Χανίων

Χαμένοι στη “ψηφιακή μεταρρύθμιση” παραμένουν στα Χανιά λογιστές και εφοριακοί, με το κόστος να μεταφέρεται στους επιχειρηματίες. Τα προβλήματα που διαπιστώνονται το τελευταίο διάστημα στο τμήμα μητρώου της ΔΟΥ Χανίων καταγγέλθηκαν στα “Χ.ν.”, καθώς επιχειρήσεις χάνουν επιδοτήσεις, καθυστερεί η έγκριση των αιτημάτων έναρξής τους κ.ά.
Aιτία; Τα προβλήματα στην εφαρμογή της “ψηφιακής μεταρρύθμισης”. Αποτέλεσμα; Όπως χαρακτηριστικά τόνισαν στα “Χ.ν.” άνθρωποι που γνωρίζουν τη λειτουργιά των επιχειρήσεων: « Λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων υποβάλλονται εκπρόσθεσμα φορολογικές υποχρεώσεις και επιβάλλονται πρόστιμα, άλλες επιχειρήσεις πάλι δεν προλαβαίνουν τα χρονικά περιθώρια και χάνουν επιδοτήσεις, επαγγελματίες περιμένουν για μεγάλο διάστημα να εγκριθεί η έναρξη της επιχείρισης τους και την ίδια στιγμή τρέχουν τα ενοίκια,κάτι που στερεί και έσοδα και το κράτος». Επίσης προκαλούνται καθυστερήσεις και σε αποδοχές κληρονομιάς λόγω καθυστέρησης δήλωσης θανάτου στο Μητρώο.

ΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ

Το ζήτημα τέθηκε στον πρόεδρο του “Συλλόγου Λογιστών Χανίων” κ. Κώστας Σταυρουλάκη. «Είναι ένα πρόβλημα που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια γιατί πριν δεν είχαμε κανένα θέμα, υπήρχε άμεση εξυπηρέτηση» λέει ο κ. Σταυρουλάκης και επεξηγεί: «Τα τελευταία χρόνια στα πλαίσια της “ψηφιακής μεταρρύθμισης”, αντί να έχουμε και σε αυτόν τον τομέα βελτιώσεις, έχουμε αντίθετα αποτελέσματα κάτι που οφείλεται σε δύο πολύ σημαντικά σημεία. Όταν κάνεις την ψηφιακή μεταρρύθμιση φροντίζεις στο μεταβατικό στάδιο να έχεις το απαραίτητο προσωπικό, τους αναγκαίους υπαλλήλους! Για τη φάση της ψηφιακής μετάβασης που βρισκόμαστε δεν υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό με αποτέλεσμα να γυρίσει ανάποδα η όλη διαδικασία και να καταλήξει σε βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών. Οι λογιστές “τυραννιούνται” αλλά το πρόβλημα μεταφέρετε στις επιχειρήσεις. Θέλεις κάποιος να κάνει έναρξη εργασίας και δεν μπορεί. Το δεύτερο είναι πως η “ψηφιακή μεταρρύθμιση” είναι προσαρμοσμένη στο πως θα βελτιώσει την είσπραξη των φόρων από το κράτος δεν είναι προσανατολισμένη τόσο πολύ στην άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη. Παλαιότερα υπήρχε ουρά, πηγαίναμε στον γκισέ μας έλεγε τι ήθελε ο υπάλληλος και οι εργασίες γίνονταν άμεσα. Τώρα με την ψηφιακή διαδικασία και με τα ραντεβού συμβαίνει το εξής.Κάνεις το αίτημα ηλεκτρονικά, η ΔΟΥ όμως ζητάει και κάτι άλλο, Δεν φταίει φυσικά η “ψηφιακή μεταρρύθμιση” αλλά ο τρόπος οργάνωσης.»
Για το τι πρέπει να γίνει ο κ. Σταυρουλάκης τονίζει πως είναι σε συνεχή επικοινωνία με τη διεύθυνση της ΔΟΥ και οι λογιστές είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν στον αποκλεισμό της Εφορίας προκειμένου να φτάσει το μήνυμα “ψηλά” ότι θα πρέπει να γίνει κάτι άμεσα. «Η απόφαση του συλλόγου μας είναι να συνεχίσουμε την προσπάθεια για διόρθωση της κατάστασης και να πιέσουμε προς τα πάνω για κάποια λύση. Στατιστικά οι μισές ΔΟΥ στην Ελλάδα έχουν το ίδιο πρόβλημα. Ναι αλλά και οι άλλες μισές δεν το έχουν (για πολλούς λόγους καλύτερη στελέχωση, ή δεν έχουν τόσο αναπτυγμένη επιχιερηματικότητα)! Πρέπει να δοθούν λύσεις!
Ζητάμε επίσης από τους συλλόγους των επιχειρηματιών να ασχοληθούν με το θέμα σοβαρά. Δεν μπορεί κάτι που πήγαινε μια χαρά μέχρι πριν από 3-4χρόνια να έχει καταρρεύσει! Του αφορά άμεσα γιατί εμποδίζεται η επιχειρηματική δραστηριότητα!» καταλήγει ο πρόεδρος των Λογιστών.

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Τα “Χ.ν.” απευθύνθηκαν στην κ. Κλεοπάτρα Μπερτσουλάκη από το σύλλογο εργαζομένων στις ΔΟΥ Χανίων Ρεθύμνου. «Κατά την περίοδο της πανδημίας επειδή δεν μπορούσαν να γίνουν δια ζώσης εργασίες προσπάθησε η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) να προχωρήσει τη ψηφιακή μεταρρύθμιση. Κάτι καλύτερο για μας και τους φορολογούμενους, κάτι που το θέλαμε ώστε να λάβουν τέλος οι τριτοκοσμικές καταστάσεις με τον κόσμο στις ουρές. Προφανώς και θέλουμε και στηρίζουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες. Όμως οι ψηφιακές εφαρμογές δημιουργήθηκαν γρήγορα και είναι ημιτελείς σε μεγάλο βαθμό. Βελτιώνονται σιγά-σιγά , αλλά μέχρι να λειτουργήσουν σωστά το πληρώνουμε και εμείς και οι λογιστές και οι φορολογούμενοι» αναφέρει η εφοριακός.
Η ίδια έχει μεταφέρει τις διαμαρτυρίες στη διοίκηση της ΑΑΔΕ. «Η απάντηση είναι ότι βρισκόμαστε σε μεταβατικό στάδιο. Όμως οι όποιες βελτιώσεις γίνονται με αργό ρυθμό και δημιουργείται σοβαρό ζήτημα. Όμως δεν είναι κάτι που παρατηρείται μόνο στη ΔΟΥ Χανίων αλλά σε ΔΟΥ σε όλη την Ελλάδα και το λέω γιατί συμμετέχω στο Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας μας και το ξέρω. Επίσης τα τελευταία χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις, έχουμε μεγάλες ελλείψεις προσωπικούς, συνταξιοδοτούνται σωρηδόν οι συνάδελφοι χωρίς να αναπληρώνονται. Δεν είναι τυχαίο πως η διοίκηση της ΑΑΔΕ αναζήτησε υπαλλήλους από τη Θεσσαλονίκη για να προχωρήσουν οι εργασίες στα Μητρώα των ΔΟΥ των Αθηνών. Σε εμάς και η νυν και η προηγούμενη Διεύθυνση της ΔΟΥ είχαν καταβάλλει τη μέγιστη προσπάθεια για το Μητρώο αλλά αν δεν εγκρίνουν από ψηλά προσλήψεις πως θα λειτουργήσει η υπηρεσία;». Για την ίδια το πρόβλημα θα μπορούσε να μετριαστεί αν υπήρχε καλύτερη συνεργασία και με τους λογιστές. «Στο παρελθόν ο λογιστής έρχονταν για να κάνει εργασίες στο τμήμα μητρώου και έπρεπε να ξέρει τα δικαιολογητικά που χρειάζονται. Αυτές οι διαδικασίες δεν άλλαξαν επειδή έγινε ψηφιακή η εργασία. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει και έχουμε επισημάνει είναι πως όταν στέλνεις ένα ελλιπή αίτημα, χωρίς να έχουν συμπληρωθεί τα απαιτούμενα έντυπα τότε δημιουργείται ένα χάος. Γιατί πρέπει να απαντήσουμε στο λογιστή πως “πρέπει να συμπληρώσεις τα έντυπα” ή “ στείλε το Α΄ ή το Β΄ δικαιολογητικό” που αν είχε έλθει δια ζώσης θα το είχε μαζί του, ή θα έφευγε και θα επέστρεφε. Και είναι ένα θέμα που το έχουμε πει στους λογιστές αυτό» επισημαίνει η κ. Μπερτσουλάκη.

ΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ

Στους συνομιλητές μας θίξαμε και τις καταγγελίες πως ορισμένοι λογιστές και επιχειρηματίες εξυπηρετούνται σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους άμεσα και γρήγορα και χωρίς κανένα πρόβλημα. «Ειδική εξυπηρέτηση μπορεί να υπάρξει σε θέματα έκτακτα που είναι επείγοντα πχ. Η αλλαγή ενός ΚΑΔ δεν είναι κάτι σημαντικό αλλά ο πολίτης που θέλει να πάρει σύνταξη και να κάνει διακοπή είναι ένα “φλέγον” ζήτημα. Άρα υπάρχει προτεραιότητα δυστυχώς στα επείγοντα για χάριν του αυτονόητου. Τώρα αν εκεί γίνονται επιλεκτικές εξυπηρετήσεις εμείς ως σύλλογος καταγγελία ότι υπάρχει κάποιο λογιστικό γραφείο ή κάποιος συνάδελφος που ευνοείται δεν έχουμε! Ότι μπορεί να στα πλαίσια του φυσιολογικού να υπάρχει κάποια εξυπηρέτηση δεν το αποκλείω όμως δεν έχουμε κάποια καταγγελία» απαντάει ο κ. Σταυρουλάκης.
«Αν υπάρχει κάτι τέτοιο το καταγγέλλω, στη δική μου την αντίληψη όμως δεν έχει υποπέσει κάποιο τέτοιο περιστατικό. Θα πρέπει να απευθυνθούν στον προϊστάμενο της υπηρεσίας ώστε αν συμβαίνει κάτι τέτοιο να σταματήσει» δηλώνει η κα Μπερτσουλάκη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα