Οι κυρτές και τρισδιάστατες (3D) τηλεοράσεις δεν προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών στον προβλεπόμενο βαθμό και έτσι οι νοτιοκορεατικές εταιρείες Samsung και LG, ηγέτες του κλάδου παγκοσμίως, φαίνεται να ξαναγυρνάνε στη δοκιμασμένη λύση της επίπεδης οθόνης, αν και με διαφορετικούς ρυθμούς.
Η νέα τάση είναι ορατή στη μεγάλη διεθνή έκθεση ηλεκτρονικών του Λας Βέγκας των ΗΠΑ (Consumer Electronics Show-CES), η οποία μόλις ξεκινά, σύμφωνα με το BBC και τους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς». Και να σκεφθεί κανείς ότι δεν έχουν περάσει παρά τέσσερα μόνο χρόνια από τότε που οι κυρτές τηλεοράσεις παρουσιάσθηκαν στην ίδια ακριβώς έκθεση.
Οι κατασκευαστές αναζητούν πλέον φθηνότερους και πιο συμβατικούς τρόπους για να βελτιώσουν την ποιότητα της εικόνας των προϊόντων τους, κυρίως την ανάλυση 4Κ και την τεχνολογία “HDR” (“high dynamic range”).
Οι καταναλωτές δεν αναγνώρισαν ιδιαίτερα τα όποια οφέλη των κυρτών τηλεοράσεων, με συνέπεια το μερίδιο των τελευταίων να μην ξεπεράσει το 4% στο σύνολο των παγκόσμιων πωλήσεων τηλεοράσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IHS Markit Technology.
H LG αφαίρεσε ήδη τελείως τις κυρτές τηλεοράσεις από τη γκάμα των νέων μοντέλων της για το 2017, δίνοντας έμφαση πλέον στις πολύ λεπτές τηλεοράσεις. Η Samsung επίσης εγκατέλειψε τα προηγούμενα σχέδια της να έχει μόνο κυρτά μοντέλα στο ακριβότερο τμήμα της γκάμας της και πλέον προσφέρει και επίπεδα μοντέλα στην υψηλή κατηγορία τιμών.
Και οι δύο εταιρείες επίσης εγκαταλείπουν το 3D στα νέα μοντέλα τους λόγω ανεπαρκούς ενδιαφέροντος από τους καταναναλωτές. Τα πρώτα μοντέλα τρισδιάστατων τηλεοράσεων είχαν παρουσιασθεί στο Λας Βέγκας το 2010, αλλά τρία χρόνια μετά το αρχικό ενδιαφέρον, οι πωλήσεις άρχισαν να μειώνονται όλο και περισσότερο.