Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ξεκάθαρα συμπεράσματα για τις μαρίνες από την έρευνα του καθηγητή Συνολάκη

» Η Σούδα ο πλέον κατάλληλος χώρος
» Διαψεύδονται οι αναφορές Σημανδηράκη

Οι ίδιοι οι μελετητές της έρευνας χωροθέτησης μαρίνας στο Δήμο Χανίων στα συμπεράσματα της πολυσέλιδης εργασίας τους επιβεβαιώνουν πως η Νέα Χώρα, όπως και η Αγία Κυριακή και το Κουμ Καπί δεν ενδείκνυνται για μια σειρά από λόγους για αυτήν την εγκατάσταση.

Yπενθυμίζεται πως στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης ο δήμαρχος Χανίων αμφισβήτησε το σχετικό δημοσίευμα των “Χ.ν.” κάνοντας για λόγο για αποσπασματική παρουσίαση της μελέτης (λες και μπορούσε να δημοσιευτεί μια μελέτη 116 σελίδων σε ημερήσιο φύλλο εφημερίδας!)
Στην έρευνα που υλοποίησε το Εργαστήριο Φυσικών Καταστροφών του Πολυτεχνείου Κρήτης” του τότε καθηγητή του ιδρύματος κ. Κώστα Συνολάκη, αξιοποιώντας και μετρήσεις του ΕΛΚΕΘΕ γίνεται ξεκάθαρη αναφορά στα συμπεράσματα της για τα υπέρ και τα κατά της κάθε περιοχής.

 

Το σημείο μπροστά στο κολυμβητήριο που χωροθετούσαν τη μαρίνα πριν από 10 χρόνια οι επιστήμονες. Στα σχέδια της δημοτικής αρχής είναι να επανασχεδιάσει τη μελέτη δυτικότερα δίχως να φαίνεται να λαμβάνει υπόψιν τις ενστάσεις της ομάδας Συνολάκη.

Παραθέτουμε τα συμπεράσματα αυτολεξεί όπως αναφέρονται στη μελέτη:

ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ

Συμπεράσματα: Λαμβάνοντας υπ’οψιν τα στοιχεία που συλλέχθηκαν στην παρούσα έρευνα και βάση της αξιολόγησης τους, συμπεραίνονται τα παρακάτω.
Η προτεινόμενη θέση της Σούδας φαίνεται ως η πιο ελκυστική καθώς αυτή αποτελεί ήδη χερσαία λιμενική ζώνη και έχουν καθοριστεί σε αυτήν ο αιγιαλός και η παραλία. Η περιοχή δεν έχει χαρακτήρα αναψυχής και δεν υπάρχουν αρχαιολογικοί χώροι ή μνημεία που να προσβάλλονται από την χωροθέτηση του έργου. Προσφέρονται τμήματα ξηράς για δημιουργία χερσαίων χώρων, ενώ η λιμενολεκάνη υποδοχής των σκαφών είναι ήδη διαμορφωμένη με συνέπεια να μειώνεται σημαντικά το κόστος κατασκευής του έργου. Η φυσική προστασία που προσφέρει ο κόλπος της Σούδας σε συνδυασμό με τον προσανατολισμό της λιμενολεκάνης, ελαχιστοποιούν την έκθεση σε κυματισμούς κατά τη διάρκεια καταιγίδων. Μπορεί η απόσταση από τον αερολιμένα Χανίων να είναι η μέγιστη σε σχέση με τις υπόλοιπες προτεινόμενες θέσεις (χωρίς να σημαίνει απαραίτητα ότι η διαδρομή προς τον αερολιμένα διαρκεί περισσότερο), αλλά το λιμάνι της Σούδας βρίσκεται πλησίον του προτεινόμενου έργου και η πρόσβαση στο εθνικό οδικό δίκτυο είναι η ευνοϊκότερη μεταξύ των προτεινόμενων θέσεων. Οι όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον οικότοπο του ποταμού Μορώνη μπορούν να μετριαστούν λαμβάνοντας τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης. Παρ’όλα τα θετικά στοιχεία που παρουσιάζει η συγκεκριμένη θέση, οι χρήσεις που έχουν καθοριστεί και προβλέπονται από την μελέτη των Ρογκαν & Συνεργάτες A.E. καθιστούν τη χωροθέτηση του έργου σε αυτήν αμφίβολη. Χρήσεις εντός και εκτός της λιμενολεκάνης, όπως η φορτοεκφόρτωση επικίνδυνων φορτίων, καθιστούν την επένδυση του προτεινόμενου έργου πιθανόν μη ανταγωνιστική με συνέπειες στη οικονομική της βιωσιμότητα. Μεταξύ των υπολοίπων προτεινόμενων θέσεων της Νέας Χώρας, του Κουμ Καπί και της Αγίας Κυριακής στον κόλπο Χανίων, αυτή που φαίνεται να ξεχωρίζει είναι της Αγίας Κυριακής. Σε αυτήν δεν προβλέπονται επιπτώσεις σε κάποια παρακείμενη παραλία η οποία χρησιμοποιείται για κολύμβηση, όπως πιθανώς να υπάρξουν στη Νέα Χώρα και σίγουρα στο Κουμ Καπί. Δεν προσβάλλονται αρχαιολογικοί χώροι πολιτισμικής κληρονομιάς όπως συμβαίνει στις άλλες δύο θέσεις και ιδιαίτερα αυτής του Κουμ Καπί. Η περιοχή δεν αποτελεί πόλο έλξης για αναψυχή όπως οι άλλες δύο προτεινόμενες θέσεις, ενώ συγχρόνως θα δώσει την δυνατότητα ανάπτυξης και προβολής των εγκαταλελειμμένων βυρσοδεψιών. Επίσης, η παρουσία των απότομων κρημνών Α και Ν της περιοχής χωροθέτησης, δεν περιορίζει το οπτικό πεδίο προς τη θάλασσα όπως συμβαίνει σε Κουμ Καπί και Νέα Χώρα. Η απόσταση προς το λιμάνι της Σούδας και από-προς τον αερολιμένα είναι η μικρότερη, ενώ η δημιουργία της παρακαμπτήριου οδού που προτείνεται θα μπορούσε να διευκολύνει ακόμα περισσότερο την πρόσβαση στο προτεινόμενο έργο. Το κόστος κατασκευής των λιμενικών έργων προστασίας προκύπτει χαμηλότερο από τη θέση της Νέας Χώρας και ακόμα περισσότερο από τη θέση του Κουμ Καπί. Από την άλλη, η έκθεση στις έντονες κυματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια καταιγίδων είναι ουσιαστικά ίδια και για τις τρεις προτεινόμενες θέσεις (Νέα Χώρα, Κουμ Καπί, Αγία Κυριακή). Διαθέσιμη δημόσια έκταση προς εκμετάλλευση δεν διατίθεται στη θέση της Αγίας Κυριακής όπως επίσης και στο Κουμ Καπί. Στη Νέα Χώρα η δημόσια έκταση περιορίζεται στην κολυμβητική δεξαμενή του παλαιού Ξενία. Χερσαία λιμενική ζώνη έχει καθοριστεί μόνο για την θέση του Κουμ Καπί, ενώ για την ίδια θέση έχει καθοριστεί καθ’ όλο το μήκος της προτεινόμενης θέσης ο αιγιαλός και η παραλία. Για τις άλλες δύο προτεινόμενες θέσεις της Νέας Χώρας και της Αγίας Κυριακής, το γεγονός ότι δεν έχει καθοριστεί χερσαία λιμενική ζώνη και ο αιγιαλός με την παραλία έχουν καθοριστεί τμηματικά, θα έχει ως συνέπεια καθυστερήσεις στην χωροθέτηση του έργου, που έχουν να κάνουν με γραφειοκρατικές υποθέσεις.»
Είναι ξεκάθαρο από τα συμπεράσματα των μελετητών ότι σε καμία από τις τρεις βορινές θέσεις (Ν.Χώρα, Αγ. Κυριακή, Κουμ Καπί) δεν θεωρούν ότι είναι κατάλληλες για μαρίνα, ενώ αντίθετα μιλούν για καταλληλότητα της Σούδας, παρά του ότι αναφέρουν τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τη χωροθέτηση δίπλα στο χώρο της μαρίνας στο χώρο του εμπορικού λιμανιού επικίνδυνων φορτίων. Τα φορτία αυτά πλέον δεν αφορούν αυτό το τμήμα του λιμανιού που χρησιμοποιείται καθαρά για τις ανάγκες της κρουαζιέρας.

 

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα