» Σχέδια για υδατοδρόμιο στη Σούδα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ
dmaridakis@yahoo.gr
Θετικό στο ενδεχόμενο δημιουργίας υδατοδρομίου στα Χανιά είναι το Λιμενικό Ταμείο Ν. Χανίων, το οποίο ήδη βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με δύο εταιρείες, την “Ελληνικά Υδατοδρόμια” και “Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.”, που ενδιαφέρονται για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Σούδας.
Μάλιστα, σύντομα πρόκειται να πραγματοποιηθούν ξεχωριστές συναντήσεις με τους εκπροσώπους των εταιρειών προκειμένου να εξεταστούν όλες οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις για να προχωρήσει το συγκεκριμένο εγχείρημα.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Κώστας Μπροκαλάκης, από την ημέρα που ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος η εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια” επικοινώνησε με το Λιμενικό Ταμείο και με τον δήμαρχο Χανίων προκειμένου να ενημερώσει για το ενδιαφέρον και τις προθέσεις της. «Στη συνέχεια εκπρόσωπος της εταιρείας κατέβηκε στα Χανιά και ενημέρωσε τη Λιμενική Επιτροπή, ενώ στην πορεία και η εταιρεία “Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε.” προχώρησε σε μία ανάλογη κίνηση», επεσήμανε ο κ. Μπροκαλάκης διευκρινίζοντας ότι και οι δύο εταιρείες ενδιαφέρονται για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στη Σούδα.
Παράλληλα, έκανε γνωστό ότι στο πλαίσιο των επαφών που έχει το Λιμενικό Ταμείο με τους ενδιαφερόμενους τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθούν διαδοχικές συναντήσεις με τους επικεφαλής των εταιρειών για να συζητηθούν όλα τα ζητήματα.
«Το ένα θέμα είναι αν η άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου θα εκδοθεί στο όνομα του Λιμενικού Ταμείου ή στο όνομα της εταιρείας. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει το Ταμείο να επωμιστεί το κόστος της κατασκευής της υποδομής που ανέρχεται σε περίπου 80 – 100 χιλιάδες ευρώ και περιλαμβάνει, όπως προβλέπει ο νόμος, τη δημιουργία πλωτής εξέδρας, ένα ISO-BOX για την έκδοση εισιτηρίων και την αναμονή των πελατών και τέλος ένα φουσκωτό. Σε περίπτωση δε που μιλάμε για βάση υδροπλάνων τότε το κόστος ανεβαίνει ακόμα περισσότερο, αφού θα απαιτηθούν, μεταξύ άλλων, κάποια τεχνική υποστήριξη, μια ράμπα για να βγαίνουν έξω τα υδροπλάνα για συντήρηση κ.λπ. Στη συνέχεια το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να προκηρύξει τον Φορέα Διαχείρισης και μια εταιρεία θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου. Αν πάλι η άδεια βγει στο όνομα της εταιρείας, το κέρδος είναι ότι ο δημόσιος Φορέας δεν πληρώνει τίποτα, ωστόσο, αναλαμβάνει το ρίσκο ότι, αν κάτι δεν πάει καλά, τότε χάνεται η άδεια λειτουργίας», εξήγησε ο κ. Μπροκαλάκης και πρόσθεσε ότι υπάρχει μια ακόμα δυνατότητα εκείνη της μακροχρόνιας μίσθωσης που το υδατοδρόμιο παραχωρείται μέσω διαγωνισμού.
«Ολα αυτά είναι θέματα που θέλουν ψάξιμο, δεν είναι μια απόφαση που μπορούμε να πάρουμε αβίαστα, όπως επίσης θέλει ψάξιμο και το ποιες αεροπορικές εταιρείες είναι πίσω από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές», υπογράμμισε ο κ. Μπροκαλάκης, ενώ επεσήμανε ότι στο τραπέζι των συζητήσεων θα τεθεί, μεταξύ άλλων, το θέμα της διασύνδεσης της Σούδας με τα νότια του Νομού (Γαύδο, Αγ. Ρουμέλη, Σούγια κ.λπ.) όπως και οι δυνατότητες συνέργειας με την κρουαζιέρα, κάτι για το οποίο έχουν εκφραστεί θετικά οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Ερωτηθείς για το αν η παρουσία στρατιωτικών εγκαταστάσεων στον κόλπο της Σούδας μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά για την υπόθεση ο κ. Μπροκαλάκης τόνισε ότι οι εταιρείες εκτιμούν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα. Ωστόσο, εξήγησε ότι το θέμα αυτό θα αποσαφηνιστεί στη φάση των εγκρίσεων που θα πρέπει να δοθούν από τις αρμόδιες Αρχές (Γ.Ε.Ν. κ.λπ.) για την αδειοδότηση. Παράλληλα, σημείωσε ότι το Λιμενικό Ταμείο προτίθεται να θέσει σχετική ρήτρα, ώστε σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η διαδικασία να αποζημιωθεί για τα όποια χρήματα χρειαστεί έως τότε να καταβάλει.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων διευκρίνισε τέλος ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα μπορεί να είναι βιώσιμο και να έχει πολύ καλές προοπτικές αρκεί να δημιουργηθεί ένα δίκτυο που θα περιλαμβάνει και άλλους προορισμούς (όπως Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λασίθι, Κυκλάδες, Πελοπόννησο, Κύθηρα κ.λπ.), το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας όλου του Νομού Χανίων.