Την αντίδραση τοπικών φορέων προκαλεί η αρνητική απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην πρόταση για νοτιότερη χάραξη στο Τμήμα Γεωργιούπολη – Δράμια – Πετρές – Γεράνι στην υπό περιβαλλοντική αδειοδότηση μελέτη του νέου Β.Ο.Α.Κ.
Συγκεκριμένα, όπως έγινε χθες γνωστό από την Αντιπεριφέρεια Χανίων, «η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με έγγραφό της δεν αποδέχεται την προτεινόμενη από τους φορείς της Κρήτης χάραξη νοτιότερα των Δραμίων και έως το Γεράνι, με παράλληλη ανατολικότερη μετατόπιση του νέου ανισόπεδου κόμβου Επισκοπής».
Την πρόταση αυτή υιοθέτησε ομόφωνα το Περιφερειακό Συμβούλιο και επισήμαναν ξανά με κοινό τους έγγραφο στις 25/5/2022 οι Αντιπεριφερειάρχες Χανίων Νίκος Καλογερής και Ρεθύμνου Μαίρη Λιονή, οι Δήμαρχοι Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης και Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης, καθώς και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΔΚ Σπύρος Σοφιανός.
Ο κ. Καλογερής σε γραπτή δήλωσή του αναφέρει ότι «οι προτάσεις της Περιφέρειας, των Δήμων και του ΤΕΕ, ειδικά για το συγκεκριμένο και ίσως κρισιμότερο τμήμα του νέου ΒΟΑΚ, στόχο έχουν να ενισχύσουν την κοινή προσπάθεια για την υλοποίηση του σημαντικότερου έργου της Κρήτης, προς όφελος των κατοίκων αλλά και της ανάπτυξης του νησιού. Στα πλαίσια αυτά -παρά το γεγονός ότι κατανοούμε το επείγον του θέματος- θεωρούμε ότι θα ήταν σκόπιμο να εξαντληθούν όλα τα δυνατά περιθώρια αποδοχής των προτάσεων αυτών, οι οποίες βασίζονται στην πλήρη γνώση των χαρακτηριστικών της συγκεκριμένης περιοχής στα όρια των Δήμων Αποκορώνου και Ρεθύμνου».
Ο ΔΗΜΟΣ ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
Από τη μεριά του, ο δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, ανέφερε στα “Χ.ν.”, ότι «δυστυχώς το υπουργείο Υποδομών δεν αφουγκράστηκε τις εύλογες και δικαιολογημένες ανησυχίες των τοπικών κοινωνιών, όπως αυτές εκφράστηκαν ομόφωνα διά μέσου των θεσμικών οργάνων, δηλαδή Περιφέρειας Κρήτης, Αντιπεριφέρειες Χανίων και Ρεθύμνης, Δήμων Αποκορώνου και Ρεθύμνης, ΤΕΕ και ΟΑΚ. Είναι μια εξέλιξη η οποία μας θλίβει. Εμείς επειδή το έργο αφορά μελέτη και κατασκευή, συνταυτιζόμενη με τις τοπικές κοινωνίες, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την αποκατάσταση του δίκαιου».
Δεν καταλαμβαίνω πως ενοεί την ενοια του δικαίου ο κυριος Κουκιανάκης ! Δλδ να γίνει η εκτροπή
του ΒΟΑΚ νοτιότερα σε αποσταση αναπνοής απο την λίμνη Κουρνά ; Γιατί επειδή διέρχεται από την
ιδιοκτησία γνωστού οικονομικού παραγοντα ; Να μείνη αλώβητος ο ελαιώνας του μεγαλοξενοδόχου
και να γίνει νεα χαραξη νοτιότερα απο τις περιουσίες μικροδιαβόλων .
Αλλά ας πάνε στα τσακιδιά οι μικροιδιοκτήτες – μικροδιάβολοι , οι συνέπειες για την λίμνη Κουρνά; Αλλά ας την μπαζώσωμε και την λιμνη Κουρνά ! Ο ΒΟΑΚ με την μετατόπιση νοτιότερα θα πληροί
τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ; Περιμένω μιά τεκμηριωμένη επιστημονικά απάντηση κυριε Κουκιανάκη