Υψηλές βαθμολογίες πέτυχαν και φέτος πολλοί μαθητές από τα Χανιά που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Υποψήφιοι που συγκέντρωσαν μόρια κοντά στο άριστα, περιμένουν πλέον με σχετική σιγουριά την ανακοίνωση των βάσεων που θα “σφραγίσει” την είσοδό τους στη Σχολή προτίμησής τους.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα “Χανιώτικα νέα” συνομίλησαν ενδεικτικά με υποψηφίους, οι οποίοι σε γενικές γραμμές τονίζουν πως το “κλειδί” της επιτυχίας βρίσκεται στο μεθοδικό διάβασμα και στην προσήλωση στον στόχο που έχουν θέσει.
Οσο για την καραντίνα, από τη μια βοήθησε σε ό,τι αφορά τον χρόνο που είχαν στη διάθεσή τους για διάβασμα, από την άλλη επηρέασε τη ψυχολογία τους αφού δεν μπορούσαν να βγουν όπως πριν.
Γιάννης Ντουντουνάκης (19.343 μόρια):
«Χρειάζεται προσαρμοστικότητα»
Ο Γιάννης Ντουντουνάκης με 19.343 μόρια από το 2ο Λύκειο Χανίων, στοχεύει στη Νομική Αθηνών. Οπως ο ίδιος μας λέει, «η Νομική Αθηνών ήταν η πρώτη μου επιλογή. Σίγουρα χρειάζεται πολύ διάβασμα, δεν υπάρχει μαγικός τρόπος για να πετύχεις στις πανελλαδικές, μόνο κόπος.Τα φροντιστήρια σίγουρα βοήθησαν. Υπήρχε η σωστή καθοδήγηση που πρέπει να σου δίνει ένας καθηγητής ώστε να διευκολύνει τον δρόμο του καθενός προς την επιτυχία. Σίγουρα χρειάζεται συγκέντρωση. Φέτος με τις δύσκολες συνθήκες χρειαζόταν ακόμη περισσότερο η αυτοπειθαρχία και η προσαρμοστικότητα σε αυτές τις νέες συνθήκες. Αλλά αυτό που θα έλεγα σε όλους τους υποψηφίους, είναι ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μια τρίωρη εξέταση που δυστυχώς κρίνει ολόκληρη την προσπάθεια και σίγουρα μία αποτυχία δεν σημαίνει ότι κάποιος δεν θα καταφέρει να προχωρήσει στη ζωή του με κάποιον άλλον τρόπο ή να ξαναδώσει. Και είναι μια αδυναμία του συστήματος την οποία νομίζω ότι αυτοί που θα την αλλάξουν δεν είναι αυτοί που είναι στα υπουργικά γραφεία απομακρυσμένοι από την εκπαιδευτική πραγματικότητα αλλά εμείς η νέα γενιά, φτάνει να το πάρουμε απόφαση».
Γιώργος Γιαννούλης (19.275 μόρια)
Ήταν μια δύσκολη διαδικασία
19.275 μόρια κατάφερε να συγκεντρώσει ο Γιώργος Γιαννούλης, απόφοιτος του 4ου ΓΕΛ Χανίων, ο οποίος στοχεύει στην Νομική Αθηνών. Στόχος που όπως φαίνεται από την βαθμολογία του είναι εφικτός. Ο Χανιώτης υποψήφιος έγραψε: 20 στην Ιστορία, 20 στην Κοινωνιολογία, 19,5 στα Αρχαία και 17,2 στην Έκθεση.
« Ήταν μια δύσκολη διαδικασία από πέρυσι το Καλοκαίρι που ξεκίνησε η προετοιμασία με εντατικό διάβασμα. Βοήθησε βέβαια ότι λόγω της καραντίνας είχα περισσότερο χρόνο στο σπίτι και λιγότερες πιθανότητες για εξόδους, καθώς έτσι μπορούσα να συγκεντρωθώ πιο εύκολα. Υπήρξαν στιγμές που κουράστηκα ψυχολογικά που ήθελα να βγω να πάω στο σχολείο αλλά στο φροντιστήριο αλλά δεν μπορούσα. Και φυσικά υπήρχαν τα τεχνικά προβλήματα της τηλ εκπαίδευσης και έτσι το μάθημα γινόταν πιο κουραστικό για όλους» ανέφερε ο Γιώργος. Για όσους υποψηφίους δεν τα κατάφεραν, επεσήμανε ότι δεν πρέπει να απογοητεύονται. « Ήξερα παιδιά που είχαν διαβάσει πολύ σοβαρά αλλά δεν τα πήγαιναν όπως θα ήθελαν με δεδομένη την προετοιμασία που είχαν κάνει όλη τη χρονιά. Όμως τίποτα δεν τελειώνει με μια εξέταση. Τα καλύτερα είναι μπροστά».
Γεωργία- Άννα Κακούλη (19.103 μόρια)
Συστηματικό διάβασμα
19.103 μόρια κατάφερε να συγκεντρώσει η Γεωργία- Άννα Κακούλη, απόφοιτη του 4ου ΓΕΛ Χανίων που στοχεύει στην Ιατρική Θεσσαλονίκης, όνειρο ζωής για την ίδια όπως μας είπε.
«Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά καθώς κάναμε μαθήματα μέσω τηλεδιάσκεψης, όμως αυτό μου έδωσε περισσότερο χρόνο ώστε να οργανώσω το διάβασμά μου με μεγαλύτερη άνεση και πιο δομημένη.
Είχα υποστήριξη πάντα και διάβαζα συστηματικά. Δεν θυμάμαι στιγμή που να μην διάβαζα, επειδή μάλιστα ήθελα να περάσω Ιατρική, κάτι που ήθελα από το Γυμνάσιο. Είναι ο πατέρας μου ψυχίατρος αλλά δεν με επηρέασε ποτέ ως προς την απόφαση μου, πάντα μου έλεγαν να κάνω ό,τι μου αρέσει και θα με υποστήριζαν σε ό,τι και εάν διάλεγα» σημείωσε η Γεωργία- Άννα, προσθέτοντας ότι: « νοιώθω να δικαιώθηκαν οι κόποι μου για όλες τις χρονιές που διάβαζα. Δεν διάβαζα μόνο, ασχολούμουν και με τον αθλητισμό, έβρισκα χρόνο για όλα επειδή οργάνωνα σωστά το πρόγραμμά μου».
Για όσους υποψηφίους δεν τα κατάφεραν επεσήμανε πως: « τα πάντα γίνονται για κάποιο λόγο και σίγουρα θα βρουν τον δρόμο τους. Να μην απογοητεύονται, τώρα μπαίνουμε σε αυτό το νέο κεφάλαιο, της ενήλικης ζωής μας και υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για όλους. Να μην τα παρατάνε. Αν θέλουν κάτι πολύ να ξανά προσπαθήσουν και να βάζουν υψηλούς στόχους, γιατί εάν στοχεύεις κάπου ψηλά, θα πετύχεις και κάπου ψηλά».
Χρήστος Τσουρβελούδης ( 19.052 μόρια)
Ο κόπος δεν πήγε χαμένος
19.052 μόρια, συγκέντρωσε ο Χρήστος Τσουρβελούδης από το 2ο ΓΕΛ Χανίων που στοχεύει στην σχολή ΗΜΜΥ Αθηνών ή ΜΠΔ στο Πολυτεχνείο Κρήτης. Ο Χρήστος έγραψε 19,6 στα Μαθηματικά, 19,2 στη Φυσική, 18,8 στη Χημεία και 18,2 στην Έκθεση.
«Λόγω της καραντίνας ήταν μια δύσκολη χρονιά και κατάλαβα πως τίποτα δεν χαρίζεται. Υπήρξαν στιγμές δύσκολες αλλά ο κόπος απέδωσε» ανέφερε ο ο Χρήστος. Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν επεσήμανε ότι οι πανελλαδικές «δεν είναι το τέλος και σίγουρα όποιος ψάξει θα βρει αυτό που θα τον κάνει ευτυχισμένο».
Ειρήνη Μπασιά (19.199 μόρια):
Διάβασμα με μέτρο
Η Ειρήνη Μπασιά από το 4ο Γενικό Λύκειο με 19.199 μόρια ετοιμάζεται για τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο ΕΜΠ. Η ίδια μας λέει ότι «διάβασα πολύ αλλά δεν νομίζω ότι έκανα υπερβολές. Διάβασα με μέτρο. Διάβασα σωστά. Νομίζω ότι αυτό είναι το κλειδί. Να διαβάζει κανείς σωστά και να αξιοποιεί το χρόνο».
Η συγκεκριμένη σχολή ήταν στόχος της σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
«Η καραντίνα δεν επέτρεψε και πάρα πολλές εξόδους. Αυτό ήταν και κάπως θετικό γιατί είχα περισσσότερο χρόνο να συγκεντρωθώ στο διάβασμα«», σημειώνει.
Το μήνυμά της για τους αυριανούς υποψηφίους: «Υπομονή, επιμονή, να έχουν καλή ψυχολογία και να διαβάζουν έξυπνα»»
Ηλιάννα Μαλανδράκη, (18.882 μόρια)
Συστηματική προσπάθεια
18.882 μόρια συγκέντρωσε η Ηλιάννα Μαλανδράκη, απόφοιτη του 2ου Λυκείου Χανίων που στοχεύει στην Νομική Αθηνών. Η υψηλή βαθμολογία δεν είναι η μόνη που συγκέντρωσε η Χανιώτισσα υποψήφια που αποφοίτησε από το 2ο Λύκειο με 20!
«Η φετινή χρονιά ήταν ένας μαραθώνιος, μια κουραστική χρονιά και το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο μέρος της ήμασταν σε καραντίνα δεν βοηθούσε ιδιαίτερα τα πράγματα. Γιατί όλα τα μαθήματα γινόταν διαδικτυακά και πρακτικά το δωμάτιο μας ήταν και… προαύλιο και αίθουσα του σχολείου και του φροντιστηρίου, κάτι που ήταν δύσκολο ψυχολογικά επειδή δεν είχαμε επαφές με τους φίλους μας με τον κοινωνικό μας κύκλο. Το μόνο θετικό ήταν πως αυτή η κατάσταση μας εξοικονομούσε χρόνο. Κι αυτό μας βοηθούσε κατά μία έννοια» ανέφερε η Ηλιάννα η οποία πρόσθεσε ότι το αποτέλεσμα της βαθμολογίας της ήταν « απόρροια συστηματικής προσπάθειας από πολλά χρόνια, όχι μόνο της τρίτης τάξης Λυκείου. Υπάρχουν στιγμές που θα είσαι κουρασμένος και δεν θα είσαι το ίδιο παραγωγικός αλλά χρειάζεται προσήλωση στο στόχο και να κοιτάζεις μπροστά. Δεν πρέπει να καταθλίβεσαι από ένα κακό διαγώνισμα και να συνεχίζεις δυναμικά». Παράλληλα επεσήμανε την στήριξη που είχε από τους γονείς της, την οικογένεια και τους φίλους της που όπως είπε «με ανέχτηκαν αυτή τη χρονιά». Για όσους δεν τα κατάφεραν επεσήμανε ότι « οι πανελλαδικές δεν είναι το τέλος αλλά μια αφετηρία, σου δίνει το εφαλτήριο για ένα ξεκίνημα, όποιο κι αν είναι αυτό. Όλα γίνονται για κάποιο λόγο, και όλοι στο τέλος θα βρούμε το δρόμο που μας ταιριάζει περισσότερο όποιος κι αν είναι αυτός».
Μυρτώ Παρδαλάκη (18.712 μόρια)
Διάβασμα χωρίς υπερβολές
18.712 μόρια συγκέντρωσε η Μυρτώ Παρδαλάκη από το ΓΕΛ Ν. Κυδωνίας που ενδιαφέρεται για την Ιατρική σχολή.
«Ήταν μια χρονιά με εναλλαγές κάτι που με βοήθησε μιας και δεν μπορώ την μονοτονία. Δεν έκανα υπερβολές και δεν ήμουν αναβλητική, διάβαζα συστηματικά»σημείωσε η Μυρτώ ενώ για όσους δεν τα κατάφεραν επεσήμανε ότι οι πανελλαδικές δεν είναι ο μόνος δρόμος, «μπορούν να ψάξουν τι τους δίνει πραγματικά ευχαρίστηση και να πετύχουν το όνειρό τους».
Γιώργος Παπαδάκης, (18.880 μόρια )
Προσήλωση στο στόχο
18.880 μόρια συγκέντρωσε ο Γιώργος Παπαδάκης, απόφοιτος του Λυκείου Νέας Κυδωνίας ο οποίος στοχεύει στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στην Αθήνα. Μάλιστα ο Χανιώτης υποψήφιος κατάφερε να γράψει 20 στα Μαθηματικά, 20 στη Φυσική, 19,14 στη Χημεία και 15 στην Έκθεση. Τον ρωτάμε για την προετοιμασία που έκανε: « Ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά, με δυσκολίες λόγω της καραντίνας, του εγκλεισμού και της εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όμως νοιώθω ότι τα πήγα καλά και με την προετοιμασία που έκανα και με τη βοήθεια που είχαμε από το σχολείο με τους καθηγητές μας. Ιδανικό σύστημα διαβάσματος δεν υπάρχει, ο καθένας διαβάζει όπως μπορεί αρκεί να υπάρχει θέληση για να πετύχουμε τον στόχο μας. Προσωπικά διάβαζα από το Γυμνάσιο». Για τους υποψηφίους που δεν κατάφεραν, ανέφερε ότι « οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι το τέλος του κόσμου, υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις και δεύτερη χρονιά»
Άλκηστις Βλησίδη (18.658 μόρια)
Ήταν μια επίπονη χρονιά
18.658 μόρια συγκέντρωσε η Άλκηστις Βλησίδη, απόφοιτη του 2ου ΓΕΛ Χανίων που ενδιαφέρεται για οικονομικές επιστήμες στην ΑΣΣΟΕ, στην Αθήνα ή Οργάνωση και Διοίκηση επιχειρήσεων.
«Ήταν μια αρκετά δύσκολη και επίπονη χρονιά αλλά προσωπικά εμένα με ωφέλησε διότι είχα περισσότερο χρόνο για διάβασμα αφού δεν είχαμε μετακινήσεις και απαγορευόταν να βγούμε έξω» ανέφερε η Άλκηστις και πρόσθεσε: «αυτό που με δυσκόλεψε ήταν οι πολλές ώρες στον υπολογιστή, διότι υπήρχε τεράστια κούραση και σε συνδυασμό με το διάβασμα γινόταν όλο πιο έντονο». Για όσους δεν τα κατάφεραν αυτή τη χρονιά, επεσήμανε ότι « όλα για κάποιο λόγο γίνονται. Δεν κρίνονται όλα από τις πανελλήνιες».
Τζωρτζίνα Βαλάκη (18.150 μόρια)
Δύσκολη και επίπονη διαδικασία
18.150 μόρια συγκέντρωσε η Τζωρτζίνα Βαλάκη, από το 2ο ΓΕΛ Χανίων που επιθυμεί να περάσει στην Νομική Θεσσαλονίκη.
« Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά. Αφενός είχαμε το προνόμιο της μειωμένης ύλης και αυτό μας ωφέλησε γιατί είχαμε το περιθώριο να προετοιμαστούμε πολύ καλά. Από την άλλη είχαμε να διαχειριστούμε το άγχος των πανελληνίων, ένα τεράστιο όγκο μαθημάτων, είχαμε να διαχειριστούμε τον εγκλεισμό, την απομόνωση. Θεωρώ ότι οι πανελλήνιες έτσι κι αλλιώς είναι μια πολύ δύσκολη και επίπονη διαδικασία. Χρειάζεται πειθαρχία, στόχος, οργάνωση, διαχείριση του άγχους και της ψυχολογίας» ανέφερε η Τζωρτζίνα ενώ για τους υποψηφίους που δεν έφτασαν στο στόχο τους σημείωσε ότι « η ζωή συνεχίζεται, δεν κρίνεται από τις πανελλήνιες εξετάσεις».
Γιώργος Ντουντουνάκης (18.366 μόρια):
Η καραντίνα επηρέασε την προετοιμασία
Ο Γιώργος Ντουντουνάκης από το 2ο Λύκειο Χανίων συγκέντρωσε 18.366 μόρια και ετοιμάζεται για Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Οπως μας λέει, η καραντίνα επηρέασε την προετοιμασία για τις πανελλαδικές. Η μείωση της ύλης ευνόησε θετικά όσον αφορά το εκπαιδευτικό κομμάτι αλλά «το μεγαλύτερο πρόβλημα για εμένα ήταν το ψυχολογικό και η διαχείριση του να βρίσκεσαι πολλές ώρες στο σπίτι, να μην έχεις κάποιον φίλο να συναναστραφείς και όλα να περιστρέφονται γύρω από το διάβασμα και αυτό κάποια στιγμή γινόταν μονότονο».
Δημήτρης Διακολουκάς, (18.254 μόρια)
Μεθοδικότητα
18.254 μόρια συγκέντρωσε ο Δημήτρης Διακολουκάς, απόφοιτος του 4ου ΓΕΛ Χανίων που ενδιαφέρεται για την Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
« Ήταν μια χρονιά με αρκετές απαιτήσεις, ωστόσο θεωρώ ότι ένας μαθητής ο οποίος είχε μεθοδικότητα και λειτουργούσε οργανωμένα και είχε κάποιους υψηλούς στόχους, μπορούσε να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες αυτές» ανέφερε ο Δημήτρης προσθέτοντας ότι χρειάζονταν « προσπάθεια κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς και υπομονή κατά την διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων». Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν επεσήμανε ότι «η αποτυχία είναι μες τη ζωή οπότε θα μπορούσαν να ξανά προσπαθήσουν και του χρόνου ή να ακολουθήσουν μια άλλη σχολή και μια χαρά θα είναι η πορεία τους».
Κορίνα Βουρδουμπάκη, (17.792 μόρια)
Πρόγραμμα και οργάνωση
17.792 μόρια συγκέντρωσε η Κορίνα Βουρδουμπάκη, απόφοιτη του ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας η οποία επιθυμεί να περάσει στη σχολή Διεθνών και Ευρωπαικών Σπουδών στην Αθήνα.
« Η καραντίνα και το μάθημα διαδικτυακά με βοήθησε γιατί είχα χρόνο για να διαβάζω πιο οργανωμένα. Ήταν μια χρονιά που ήθελε κάποιες θυσίες ωστόσο προσωπικά δεν περιορίστηκα τόσο που να μην έχω άλλες δραστηριότητες στη ζωή μου. Θέλει πρόγραμμα και οργάνωση»
Για όσους υποψηφίους δεν τα κατάφεραν σημείωσε ότι « μια εξέταση δεν μπορεί να καθορίζει την ζωή τους, θα έχουν κι άλλες ευκαιρίες ειδικά αυτή την εποχή για να επιλέξουν αυτό που θέλουν και να ακολουθήσουν ό,τι αγαπάνε. Οι πανελλαδικές δεν μπορούν να τους επηρεάσουν για αυτό που θα κάνουν στην ζωή τους μετέπειτα».
Εμμανουέλα Αλισσαβάκη (17.905 μόρια)
Σταθερό διάβασμα
17.905 μόρια, συγκέντρωσε η Εμμανουέλα Αλισσαβάκη από το ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας που ενδιαφέρεται για την σχολή Κοινωνικών Λειτουργών στην Αθήνα.
«Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της καραντίνας. Όμως υπήρχε στόχος και βρέθηκε ο τρόπος» ανέφερε, προσθέτοντας ότι χρειάζεται πρόγραμμα και σταθερό διάβασμα. Για όσους δεν τα κατάφεραν επεσήμανε ότι θα πρέπει να συνεχίσουν να προσπαθούν μέχρι να βρουν τον δικό τους δρόμο, «γιατί δεν είναι μόνο ένας δρόμος, αυτός των πανελληνίων».
Τζωρτζίνα Καρφάκη, (17.553 μόρια)
Στήριξη από την οικογένεια
17.553 μόρια, συγκέντρωσε η Τζωρτζίνα Καρφάκη από το ΓΕΛ Ν. Κυδωνίας που επιθυμεί να περάσει σε σχολή Βιολογίας. « Ήταν μια περίεργη χρονιά λόγω του εγκλεισμού, όμως είχα πρόγραμμα κι αυτό με βοήθησε. Χρειάζεται ηρεμία, στήριξη από οικογένεια, φίλους και καλή διάθεση» επεσήμανε η Τζωρτζίνα ενώ για αυτούς που δεν τα κατάφεραν ανέφερε ότι « δεν πρέπει να τα παρατάνε. Υπάρχουν άλλες λύσεις που μπορούν να τους κάνουν χαρούμενους».
Νίκος Μπομπολάκης (17.523 μόρια)
Χρειάζεται στόχος
17.523 μόρια συγκέντρωσε ο Νίκος Μπομπολάκης απόφοιτος του 2ου ΓΕΛ Χανίων που στοχεύεις στην Νομική.
« Η χρονιά που πέρασε ήταν σίγουρα ιδιαίτερη, είχε δυσκολίες και εμπόδια όμως εάν έχεις στόχο, τον πιστεύεις και τον ακολουθείς τότε μπορείς να τα καταφέρεις. Φέτος επειδή η ύλη είχε μειωθεί δεν ήταν θέμα διαβάσματος όμως χρειαζόταν να είσαι αποδοτικός και να κατανοούσες την ύλη» ανέφερε ο Νίκος που ανυπομονεί να γνωρίσει τη φοιτητική ζωή.
Ιάσονας Νεραντζάκης (18.500 μόρια):
«Οργάνωση και αφοσίωση»
Ο Ιάσονας Νεραντζάκης με 18.500 μόρια στοχεύει στη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων και Επιστήμης και Τεχνολογίας, μας λέει: «Γενικότερα η χρονιά ήταν λίγο περίεργη με τα μαθήματα μια διαδικτυακά και μια μέσα στο σχολείο. Αλλά ευτυχώς τα θέματα ήταν σχετικά εύκολα. Για τις καταστάσεις ήταν κατάλληλα προσαρμοσμένα. Γενικότερα ήμουν οργανωμένος στο διάβασμα. Θέλει οργάνωση το διάβασμα. Και αφοσίωση. Και όχι άγχος».
Ηλίας Μητρόπουλος (18.300 μόρια):
Πρόγραμμα και όχι άγχος
Ο Ηλίας Μητρόπουλος με 18.300 μόρια στοχεύει στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών στην Αθήνα.
Ο ίδιος διάβαζε με μέτρο και μεθοδικά.
Για την καραντίνα σημειώνει ότι ήταν μια κουραστική κατάσταση μολονότι υπήρχε περισσότερος ελεύθερος χρόνος.
Η συμβουλή τους στους αυριανούς υποψηφίουςς «Να μην αγχώνονται. Να έχουν από την αρχή πρόγραμμα και να έχουν στόχο».
Σταυρούλα Μπικάκη (18.412 μόρια):
Να ακολουθούμε τα όνειρά μας
Η Σταυρούλα Μπικάκη από το 4ο Γενικό Λύκειο συγκέντρωσε 18.412 μόρια και, όπως σημειώνει, ευελπιστεί να περάσει στην Ιατρική.
«Εδωσα δεύτερη χρονιά. Πέρασα πέρυσι στην Φαρμακευτική. Φέτος έδωσα δευτερη χρονια για να κυνηγησω το όνειρό μου να γινω γιατρός».
Η ίδια διάβαζε εντατικά ενώ, όπως αναφέρει, ήταν μια δύσκολη χρονιά και η καραντίνα επηρέασε την παραγωγικότητα των μαθητών.
«Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι ακόμα και στην καραντίνα, με στήριξαν οι γονείς μου και οι καθηγητές μου και κυρίως η μητέρα μου που ήταν και καθηγητριά μου» σημειώνει και προτρέπει κάθε μαθητή και αυριανό υποψήφιο «να ακολουθούμε τα όνειρά μας».
Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος (18.530 μόρια):
Η καραντίνα ήταν πρόκληση
Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου με 18.530 μόρια στοχεύει σε Νομική η Φιλολογία.
«Διάβαζα μέτρια, περισσότερο τους τελευταίους δύο μήνες αλλά είχα κάνει προετοιμασία για δύο χρόνια» μας λέει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η« καραντίνα ήταν σίγουρα μια μεγάλη πρόκληση καθώς όλα ήταν διαδικτυακά.
Αλλά προσαρμόστηκα. Πολλές φορές έχασα χρόνο και δυνάμεις αλλά εν τέλει κατάφερα και το χειρίστηκα».
Ευτ. Παπαδογιωργάκη (18.411 μόρια):
Είχα στόχο
Η Ευτυχία Παπαδογιωργάκη από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου με 18.411 μόρια στοχεύει στη Σχολή Μάρκετινγκ στην Αθήνα.
«Η καραντίνα με βοηθησε γιατι ειχα περισσότερο χρονο για να διαβασω και δεν είχα το πήγαινε έλα σε σχολείο και φροντιστήρια. Διάβαζα κάποιες ώρες την ημέρα, αλλά ήμουν χαλαρή. Ειχα άγχος αλλά είχα στόχο, για αυτό πέτυχα», σημειώνει.
Κυριακή Καζάκου (18.466 μόρια):
Διάβασμα με πρόγραμμα
Η Κυριακή Καζάκου από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου συγκέντρωσε 18.466 μόρια.
Η ίδια, όπως μας λέει, διάβαζε εντατικά και με πρόγραμμα.
«Η καραντίνα διευκόλυνε από την άποψη ότι δεν μετακινούμουν αλλά με επιβάρυνε στο ψυχολογικό κομμάτι καθώς δεν έβλεπα φίλους και συμμαθητές» σημειώνει εν΄ώ. Οι υποψήφιοι να πιστεύουν στον εαυτό τους και να μην έχουν άγχος».
Αρτεμις Κρητικού (18.819 μόρια):
Καλή οργάνωση
Η Αρτεμις Κρητικού από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου με 18.819 μόρια στοχεύει στη Νομική Αθηνών.
Η ίδια διάβαζε εντατικά αλλά ταυτόχρονα έβγαινε τα Σάββατα. Δεν είχε στερηθεί ιδιαίτερα εξόδους.
Οπως μας λέει, «αυτός ο συνδυασμός βοήθησε. Οπως βοήθησαν οι προπονήσεις για το στίβο στον οποίο πήγαινα».
Ακόμα αναφέρει ότι «η καραντίνα βοήθησε γιατί μου ήταν δύσκολο να μετακινούμε οπότε κέρδισα χρόνο και με βοήθησε να οργανωθώ καλύτερα. Καλή οργάνωση να υπάρχει».
Ανέστης Παπαευθυμίου (18.206 μόρια):
Εντατικό διάβασμα
Ο Ανέστης Παπαευθυμίου από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου με 18.206 μόρια στοχεύει σε σχολή του ΕΜΠ.
«Διάβασα εντατικά, κάθε μέρα αρκετές ώρες» μας λέει.
Οσο για την καραντίνα «βοήθησε στον τομέα του διαβάσματος αλλά δεν βοήθησε στον τομέα της ψυχολογίας διότι αναγκαζόμουν να είμαι συνεχώς μεσα».
Τι συμβουλεύει τους μελλοντικούς υποψηφίους; Να έχουν «υπομονή, κουράγιο, προσπάθεια και μεθοδικότητα».
Ανδρέας Τσινταράκης (18.711 μόρια):
«Το διάβασμα να έχει
σταθερότητα»
Ο Ανδρέας Τσινταράκης από το ΓΕΛ Ακρωτηρίου με 18.771 μόρια στοχεύει στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ή Χημικών Μηχανικών σε Αθήνα ή Θεσσαλονίκη.
«Διάβαζα αρκετά. Αφιέρωνα ειδικά με την καραντίνα, το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας στο διάβασμα. Η καραντίνα από θέμα χρόνου βοήθησε από θέμα ψυχολογίας όχι και τόσο λόγω τού μέσα», μας λέει ενώ σημειώνει ότι «είναι σημαντικό η οργάνωση του διαβάσματος και να έχει μια σταθερότητα».
Μαρία Μπιρίκου (18.005 μόρια):
Οργανωμένο διάβασμα
Η Μαρία Μπιρίκου από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου με 18.005 μόρια στοχεύει στη Σχολή Βιολογίας Θεσσαλονίκης ή στη Σχολή Μοριακής Βιολογίας και Γεννετικής στην Αλεξανδρούπολη. Η ίδια, διάβαζε μεθοδικά.
«Οργανωμένα και χωρίς κενά».
Οσο για την περίοδο της καραντίνας, ήταν, όπως μας λέει, δύσκολη η κατάσταση από θέμα συγκέντρωσης.
Η ίδια είχε άγχος αλλά όπωςλέει: «Το άγχος ειδικά τις τελευταίες ημέρες, είναι ό,τι χειρότερο. Βέβαια, δεν ελέγχεται και εύκολα. Θέλει κοντρολάρισμα».
Παρασκευάς Λιονάκης (18.259 μόρια):
«Το άγχος δεν βοηθάει»
Ο Παρασκευάς Λιονάκης από το Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου, συγκέντρωσε 18.259 μόρια και στοχεύει στη Νομική Αθηνών.
«Είχα χρόνο με την καραντίνα, με το να μην πηγαίνω σχολείο. Αφιερώθηκα στο διάβασμα, Αλλά μερικές φορές με είχε επηρεάσει η κλεισούρα» μας λέει.
Η συμβουλή τους στους σημερινούς μαθητές και αυριανούς υποψηφίους;
«Να μην αγχωνόνται. Το άγχος δεν βοηθάει. Να συνεχίσουν να επιμένουν στον στόχο τους και αυτό να σκέφτονται και τις δύσκολες στιγμές».
Ιωσήφ Χριστουλάκης (18.829 μόρια)
Διάβασμα και προγραμματισμός
Ο Ιωσήφ Χριστουλάκης από το 4ο Γενικό Λύκειο συγκέντρωσε 18.829 μόρια και στοχεύει στη Σχολή Πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
«Χρειαζόταν πολύ διάβασμα και προγραμματισμός. Να έχεις αντοχές και δύναμη» μας λέει.
«Οι υποψήφιοι να διαβάζουν όσο χρειάζεται, να μην έχουν άγχος», μας λέει.
Ελπίδα Βαιανη Τερλιαμη (18.000 μόρια):
Διάβασμα χωρίς κενά
Η Ελπίδα Βαιάνη Τερλιάμη από το 4ο Γενικό Λύκειο συγκέντρωσε 18.000 μόρια και στοχεύει σε Σχολή Παιδοψυχολογίας ή Νομικής.
Οπως μας είπε, διάβαζε μεθοδικά και προσπάθησε να μην αφήνει κενά.
Η ίδια σημειώνει ότι η χρειάζεται ψυχραιμία στις δυσκολες στιγμές για τους υποψηφίους ενώ η καραντίνα δεν άφησε ανεπηρέαστη τη δομή του προγράμματος.
Το μήνυμά της προς τους αυριανούς υποψηφίους: «Να κοιτάξουν στο τέλος να είναι ευτυχισμένοθ γιατί αυτό μετράει».
Ιφιγένεια Ιγγλεζάκη (17.268 μόρια):
Δασκάλα και υποψήφια
Δασκάλα και υποψήφια η Ιφιγένεια Ιγγλεζάκη, 34 χρονών, που συγκέντρωσε 17.268 μόρια, καθώς συμμετείχε στις πανελλαδικές στο 4ο Λύκειο από το οποίο αποφοίτησε και σαν μαθήτρια σε ηλικία 18 χρονών (τότε ήταν το 5ο Λύκειο).
Η ίδια ήταν δασκάλα στο τμήμα ένταξης του 2ου δημοτικού και ταυτόχρονα έδωσε πανελλαδικές στοχεύοντας στη Σχολή Ψυχολογίας.
Για τον συνδυασμό δασκάλας και υποψηφίας μας λέει ότι ήταν κάτι το ιδιαίτερο καθώς μετά από χρόνια μπήκε η ίδια και στη ψυχοσύνθεση του μαθητή. Ωστόσο, έδωσε πανελλαδικές καθώς επιθυμία της ήταν και είναι οι σπουδές στη Ψυχολογία.
Παρασκευάς Περάκης και Ελένη Φουντουλάκη σχολιάζουν την επικαιρότητα και μπαίνουν… onLine με τον πρόεδρο των Πνευμονολόγων Ν. Χανίων Μιλτιάδη Μαρκάτο και τον εθελοντή προπονητή ΑμεΑ Κώστα Νικολαντωνάκη