Σάββατο, 2 Νοεμβρίου, 2024

Υστερεί το γυναικείο επιχειρείν στην Κρήτη και σε όλη την Ελλάδα

Μόλις στο 24% κυμαίνεται η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, με την Κρήτη να υπερβαίνει κατά λίγο τον πανελλαδικό μέσο όρο με 26,5%.

Kύριες αιτίες για την υστέρηση αυτή καταγράφονται -σύμφωνα με τους μελετητές του φαινομένου- οι κοινωνικές προκαταλήψεις αλλά και η έλλειψη στήριξης από την Πολιτεία των πολλαπλών γυναικείων ρόλων και ιδίως της μητρότητας με συνέπεια οι γυναίκες να δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο να αποκτήσουν μια ισότιμη θέση στο επιχειρείν με τους άντρες.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, σε εκδήλωση για την προώθηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας που διοργάνωσε η αστική μη κερδοσκοπική οργάνωση Women Do Business στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου το Σάββατο το απόγευμα.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με την αρωγή του Δήμου Χανίων και του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής, Προστασίας ΑμεΑ και Ισότητας και της αντιδήμαρχίας Πολιτισμού.

ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

«Υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας, τα οποία αν αξιοποιηθούν θα οδηγήσουν, μεταξύ άλλων, και στην ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας», σημείωσε η εκ των συν-ιδρυτριών της οργάνωσης Women Do Business Νατάσα Γρηγοράκη, ενώ στην ερώτηση ποιοι λόγοι κρατούν τις γυναίκες ακόμα πίσω στο επιχειρείν απάντησε: «Από έρευνες που δεν είναι μόνο πανελλαδικές αλλά πανευρωπαϊκές προκύπτει ότι είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις. Δεύτερον είναι η έλλειψη αυτοπεποίθησης και τρίτον η ανυπαρξία υποστήριξης από το περιβάλλον».
Συνεχίζοντας, η κα Γρηγοράκη επεσήμανε ότι για να βελτιωθεί η κατάσταση και να στηριχθούν ουσιαστικά οι γυναίκες που θέλουν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση, χρειάζεται να καταρριφθούν κοινωνικά στερεότυπα που ακόμα υφίστανται, να υπάρξει ενδυνάμωση των γυναικών σε κάθε επίπεδο αλλά και στήριξη από το κράτος ώστε να μπορέσουν οι γυναίκες να ανταποκριθούν στους πολλαπλούς ρόλους που έχουν αναλάβει (πχ δημιουργία παιδικών σταθμών, βοήθεια για τις γυναίκες επιχειρηματίες κ.ά.).
Σε ό,τι αφορά τα πεδία στα οποία οι γυναίκες δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά η κα Γρηγοράκη ανέφερε ότι – και λόγω της πανδημίας – πολλές γυναίκες εμφανίζονται να επιχειρούν μέσα από το σπίτι, προσανατολιζόμενες στην παροχή υπηρεσιών (χειροτεχνία, οικοτεχνία, συμβουλευτικές υπηρεσίες, μεσιτικά κ.λπ.) και σε μια προσπάθεια να συνδυάσουν τις ανάγκες και της οικογένειας.

“ΚΛΕΙΔΙ” Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Η κα Γρηγοράκη τόνισε ακόμα τη σημασία της συνεργασίας και της συνέργειας που θα μπορούσαν να δώσουν λύση στα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν πολλές γυναίκες: «Γι’ αυτό το Women Do Business αναζητά να δημιουργήσει μια κοινότητα ώστε να ενισχύσουμε τις συμπράξεις και να αισθάνεται κάθε γυναίκα ότι μπορεί να αλληλεπιδράσει με τις άλλες και να έχει υποστήριξη. Στο πλαίσιο αυτό, κινούμαστε σε 4 πυλώνες: Τον πυλώνα της ενδυνάμωσης – παρακίνησης όπου γυναίκες στο πλαίσιο εκδηλώσεων που οργανώνουμε μοιράζονται την ιστορία τους στο επιχειρείν. Ο δεύτερος πυλώνας είναι της εκπαίδευσης όπου κάθε Τετάρτη έχουμε ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό web – workshops με διαφορετική θεματολογία (digital marketing, κοστολόγηση κ.λ.π.) όπου πάνω από 40 μέντορες προσφέρουν καθοδήγηση στα μέλη της κοινότητας. Τέλος, δίνουμε έμφαση στη δικτύωση με τους κατάλληλους φορείς και τη δημιουργία συνεργειών. Στο ένα και το εγώ δεν μπορούμε να προχωρήσουμε, αντίθετα στο εμείς μπορούμε να πετύχουμε πολλά».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα