«Ζούμε την εποχή των ιδεών. Αυτοί που ξέρουν να σκέφτονται νέες ιδέες για να μπορούν να πωλούν θα είναι αναντικατάστατοι στη νέα εποχή», όπως επεσήμανε ο συγγραφέας και σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα πωλήσεων, προσωπικής ανάπτυξης και επικοινωνίας κ. Ακης Αγγελάκης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα: “Επιχειρηματικότητα σε κρίση – Στο μυαλό του πελάτη” που διοργάνωσαν χθες το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων στο Ε.Β.Ε.Χ.
Η κρίση στην επιχειρηματικότητα, όπως ανέφερε ο κ. Αγγελάκης, «έχει φέρει τους επαγγελματίες σε απογοήτευση, κατάθλιψη και απελπισία. Από την άλλη μεριά κάποιοι προσπαθούν να δουν την κατάσταση μέσα από μια πιο δημιουργική ματιά, βάζοντας στο τραπέζι νέες ιδέες, ώστε να αλλάξουν τα πράγματα. Για παράδειγμα όλη η δική μου ζωή υπήρξε μια ατελείωτη κρίση και έμαθα να επιβιώνω δημιουργώντας, αναπλάθοντας τον εαυτό μου και δοκιμάζοντας νέες ιδέες. Αυτό που “δούλευε” το χρησιμοποιούσα, αυτό που δεν “δούλευε” το άφηνα στην άκρη».
«Ακόμη και χωρίς οικονομική ενίσχυση;» ρωτήθηκε ο κ. Αγγελάκης, ο οποίος απάντησε: «Ναι, βέβαια. Εγώ για παράδειγμα μεγάλωσα σαν αυτεπάγγελτος επιχειρηματίας. Και τότε που δεν είχα χρήματα προσπαθούσα να σκαρφιστώ ιδέες, ιδέες που θα τις χρησιμοποιούσα ο ίδιος για να τις μεταπουλήσω σε άλλους ανθρώπους. Ζούμε την εποχή των ιδεών. Αυτοί που ξέρουν καλά να κατεβάζουν ιδέες και να μπορούν να πωλούν θα είναι αναντικατάστατοι στην νέα εποχή».
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΞΙΑ
Χρειάζεται όραμα, στρατηγική, επιμονή στον στόχο και ευελιξία, επεσήμανε ο σύμβουλος επιχειρήσεων, τονίζοντας ότι «εάν κάτι δεν “δουλεύει” ως πρακτική το αλλάζουμε, το διορθώνουμε, δεν “κολλάμε” με τα πεπατημένα που κάποτε “δουλεύανε”. Σήμερα κάνουμε καινούργια πράγματα ή παλιά πράγματα με διαφορετικό τρόπο. Απαραίτητα στοιχεία είναι η στρατηγική σκέψη, η δημιουργική καχυποψία και οι στόχοι για αποτελέσματα μετρήσιμα. Σήμερα η αμοιβή μας είναι το αποτέλεσμα».
Είναι πολύ βασικό να μην αφήνουμε την αποτυχία, την απογοήτευση να μας καταβάλει, ανέφερε ο κ. Αγγελάκης και πρόσθεσε: «Ενα μεγάλο μέρος του επιχειρηματικού κοινού είναι απογοητευμένο ή έχει πέσει σε κατάθλιψη. Ομως ένα άλλο μεγάλο μέρος είναι μάχιμο, το παλεύει, αγωνίζεται, δημιουργεί. Επίσης πολλές φορές “η ισχύς εν τη ενώσει” έχει αποτελέσματα».
Από την πλευρά της η κα Κυριακή Λουφαρδάκη, μέλος του Δ.Σ. του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου και στην εφορευτική επιτροπή του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών επεσήμανε πως «το Ε.Β.Ε.Χ. προσπαθεί μέσα από ενημερωτικές και άλλες δράσεις να βρίσκεται στο πλευρό των επιχειρηματιών που περνάνε δύσκολα αυτήν την περίοδο της κρίσης. Στόχος μας είναι να προσπαθήσουμε να εμψυχώσουμε τους επιχειρηματίες και να τους δείξουμε έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης», επεσήμανε.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων κ. Δημ. Σκιτζής ανέφερε ότι και στον κλάδο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών από πέρυσι παρατηρείται μία μείωση του τζίρου κατά 10 – 20% λόγω της ύφεσης που συνεχώς βαθαίνει. «Προσπαθούμε να εμψυχώσουμε τα μέλη μας, ώστε να αυξηθεί η κερδοφορία τους και ο τζίρος» επεσήμανε.