Τελεσίγραφο για τις προτάσεις τους για τον Β.Ο.Α.Κ. αλλά και τα άλλα αναπτυξιακά έργα που αφορούν το Υπουργείου Υποδομών έθεσε ο Χρήστος Σπίρτζης στη συνάντηση του με φορείς του νησιού στο Ηράκλειο το περασμένο Σάββατο.
Από τη μεριά των φορέων των Χανίων ήδη έχουν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις, ωστόσο υπάρχουν ανοικτά ζητήματα σε ότι αφορά την ισόρροπη ανάπτυξη αφού διαπιστώνεται ότι η Ανατολική Κρήτη παραμένει ευνοημένη. Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ ο κ. Σπίρτζης συζήτησε με τους αυτοδιοικητικούς την ιεράρχηση των μεγάλων έργων της Κρήτης, καθώς και την καταγραφή των προβλημάτων που υφίστανται για την υλοποίησή τους. Κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους με τον ΒΟΑΚ από πλευράς της τοπικής αυτοδιοίκησης να πάρουν θέση για το σχεδιασμό του υπουργείου σχετικά με το έργο, ζητώντας τους να είναι σε όλες τις θέσεις τους ξεκάθαροι.
Ο κ. Σπίρτζης είπε πως η κυβέρνηση και το υπουργείο προχωρούν με τον σχεδιασμό που υπάρχει και κάλεσε περιφέρεια και δήμους μέχρι την 1η Αυγούστου 2018 που θα βρεθεί εκ νέου στην Κρήτη, να τον ενημερώσουν αν διαφωνούν με αυτό το μοντέλο. «Αν διαφωνούν εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς του ΒΟΑΚ αλλά εσείς θα πάρετε θέση. Δηλαδή οι γκρίζες ζώνες, και το πλατσούρισμα αριστερά δεξιά έχει τελειώσει. Εμάς ο δικός μας σχεδιασμός για να γίνει αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη είναι αυτός που έχουμε αναπτύξει και ξέρετε, οπότε μέχρι 1η Αυγούστου που θα περάσουμε στη 2η Φάση του διαγωνισμού, θα πρέπει να λάβετε θέση για το εάν είναι σωστός ο σχεδιασμός που έχουμε κάνει ή όχι. Και αν η πλειοψηφία από την Κρήτη πει όχι, εμείς θα ακυρώσουμε τους διαγωνισμούς και αυτοί που λένε ότι δεν είναι σωστός σχεδιασμός, θα τους δώσουμε τα χρήματα να ολοκληρώσουν τον ΒΟΑΚ με τα χαρακτηριστικά όμως αυτοκινητόδρομου. Εμείς γνωρίζουμε πως αν πάμε σε άλλη λογική τότε δεν μιλάμε για ΒΟΑΚ, δεν μιλάμε για αυτοκινητόδρομο αλλά μιλάμε για κατσικόδρομο και καρόδρομο. Εμάς η γνώμη μας και η πολιτική μας τοποθέτηση είναι διαφορετική από την άποψη για καρόδρομους οπότε να μας συγχωρέσουν αλλά δεν θα τους ακούσουμε».
«ΘΡΑΣΟΣ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΠΟΤΑ»
Η πολιτική ζωή του τόπου δεν μπορεί να συνεχίσει είτε σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης είτε σε επίπεδο κυβέρνησης να συνεχίσει να ασκείται με φήμες ή με παραπληροφόρηση, είπε απευθυνόμενους στους δημάρχους ο κ. Σπίρτζης. «Για πολλές δεκαετίες είχαμε μία λογική αποσπασματικής αντιμετώπισης του οδικού δικτύου της Κρήτης. Σήμερα, οι πόροι που υπάρχουν είναι πολύ συγκεκριμένοι, έχουμε πολύ συγκεκριμένες μετρήσεις και πολύ συγκεκριμένες επιλογές, οι μελέτες και η ωριμότητα των έργων είναι επίσης πολύ συγκεκριμένες. Εμείς δεν μπορούμε να ακούμε το θράσος της κριτικής από όσους για δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα, και να αμφισβητούν με πολύ ελαφριά την καρδία, αυτό που υλοποιείται σήμερα για το νησί. Ο υπουργός ανέφερε πως αντιλαμβάνεται τις όποιες ενστάσεις που μπορεί να υπάρχουν ξεχωριστά σε κάθε δήμο, αλλά δεν είναι εφικτό με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν και των κανόνων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το έργο να γίνει με βάση τις ενστάσεις. Οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι και ορίζουν ότι για να υπάρχει ένα οδικό δίκτυο ένας αυτοκινητόδρομος με τα χαρακτηριστικά δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση και μία διαχωριστική λωρίδα στη μέση, θέλει συγκεκριμένους φόρτους κυκλοφορίας. Υπάρχουν περιοχές που με τα στοιχεία που έχει το υπουργείο και τις μετρήσεις οι φόρτοι αυτοί δεν υπάρχουν. Μάγοι δεν είμαστε. Αυτοκινητόδρομο από το Καστέλλι μέχρι τη Σητεία θέλουμε. Δε θέλουμε όμως το μοντέλο των έργων όπως γινόταν παλιά, δηλαδή αποσπασματικά ή το να περνάνε τρεις τέσσερις δεκαετίες για να γίνει ένα έργο ή να κάνουμε έργα όπως μία γέφυρα που γίνεται η μισή και που έχει και στατικά προβλήματα. Αυτό το μοντέλο εμείς δεν το θέλουμε». Ο υπουργός ανάφερε πως η αντιπολίτευση «ακολουθεί την πολιτική να μη γίνει τίποτα στο νησί όπως γινόταν εδώ και πολλά χρόνια.» Σχετικά με τον σχεδιασμό του υπουργείο για τον ΒΟΑΚ μέχρι τέλος του χρόνου -σύμφωνα με τον υπουργό- θα δημοπρατηθεί η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ που θα περιλαμβάνει την ωρίμανση από το Καστέλι Χανίων μέχρι τα Χανιά, από τον ‘Αγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να γίνει και μία συζήτηση στο νησί από όλους για το εάν πρέπει να γίνουν περισσότεροι κάθετοι προς τον ΒΟΑΚ οδικοί άξονες ή ένα ευρύτερο ειδικό δίκτυο του Νότιου Οδικού ‘Αξονα. Επανέλαβε επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΒΟΑΚ από Χανιά μέχρι Χερσόνησο θα γίνει με παραχώρηση, από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου θα γίνει με ΣΔΙΤ, και από Νεάπολη μέχρι ‘Αγιο Νικόλαο το οποίο θα δημοπρατηθεί μέσα στο έτος και θα είναι το πρώτο τμήμα του ΒΟΑΚ που θα ξεκινήσει με την υλοποίηση του να γίνεται ως δημόσιο έργο.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
«Δεν μας ενδιαφέρει αν θα γίνουν ένας, δύο ή τρεις διαγωνισμοί. Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο. Το τελεσίγραφο έχει αξία αλλά να μπει στις 6 Αυγούστου όπου είναι η καταληκτική ημερομηνία για να υποβάλλουν προσφορές οι ενδιαφερόμενο. Δεν μπορούμε να απαντήσουμε νωρίτερα γιατί είναι διαφορετικά αν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος και διαφορετικά να μην υπάρχει πρόταση» δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης Στ. Αρναουτάκης ζητώντας αν δοθούν οι σχετικές αρμοδιότητες στην Περιφέρεια ώστε να προχωρήσει τους διαγωνισμούς με μεγαλύτερη ταχύτητα».
Η ΝΟΔΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Ανακοίνωση για την επίσκεψη Σπίρτζη και τα όσα ανάφερε εξέδωσε η ΝΟΔΕ Ηρακλείου. «Τα όσα είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, επιβεβαίωσαν αυτά που εδώ και πολύ καιρό, τεκμηριωμένα και με επιχειρήματα αναδεικνύουμε. Ότι δηλαδή, βιαστικά, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς καμιά μελέτη, και εντελώς στο πόδι ο Υπουργός Υποδομών και ο Πρωθυπουργός εξαγγέλλουν κάθε τόσο το ΒΟΑΚΜε εκβιαστικά τρικ τώρα, πετάει το μπαλάκι της δικής του ανοργανωσιάς προς τους Δημάρχους και τον Περιφερειάρχη Κρήτης.Κύριε Σπίρτζη, φτάνει! Ο ΒΟΑΚ είναι κατεπείγον να ξεκινήσει άμεσα. Όμως τα μεγάλα έργα δεν γίνονται στο πόδι, διότι τα προβλήματα που δημιουργούνται είναι μεγαλύτερα και γίνονται ορατά σε βάθος χρόνου.»
Δ. ΧΑΝΙΩΝ
«Ιεράρχηση των μεγάλων έργων»
Μια σειρά από προτάσεις κατέθεσε στον κ. Σπίρτζη ο Δήμαρχος Χανίων, Τασος Βάμβουκας. Σε αυτά αναφέρονται: α) το ζήτημα του συνδετήριου άξονα ΒΟΑΚ- Αεροδρόμιο Χανίων, κοινό ζήτημα για τις περιφερειακές ενότητες Χανίων και Ρεθύμνου, με ρεαλιστικό σχεδιασμό που θα οδηγήσει σε χαμηλό κόστος και σε ταχύτητα κατασκευής. β) την κατασκευή του κόμβου της Σούδας. γ) τη συμπλήρωση του κόμβου Μουρνιών, με τη δημιουργία ανισόπεδου κόμβου, στο πλαίσιο της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ. δ) τον περιφερειακό δρόμο, νοτίως της πόλης των Χανίων, από Βαμβακόπουλο μέχρι Σούδα. Τέλος ο κ. Βάμβουκας πρότεινε στον κ. Σπίρτζη, ότι, η ευθύνη συντήρησης του συνόλου του οδικού δικτύου (που βρίσκεται στα όρια του Δήμου και δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το Εθνικό Οδικό δίκτυο), να τεθεί στην ευθύνη των αντίστοιχων Δήμων, εκχωρώντας τους, τους ανάλογους οικονομικούς και ανθρώπινους πόρους.
Δ. ΠΛΑΤΑΝΙΑ
“Συνολική πρόταση από την ΠΕΔ Κρήτης”
«Από την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης θα υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση και τοποθέτηση πάνω σε αυτά που ζητάει ο Υπουργός. » ανάφερε ο δήμαρχος Πλατανιά Γ. Μαλανδράκης που δεν συμμετείχε στη συνάντηση καθώς ήταν στην Αθήνα. «Δεν αρνούμαστε τη σημασία του τμήματος του δρόμου Χανιά- Ηράκλειο αλλά επιμένουμε ότι μπορεί να γίνει μια μελέτη για το τμήμα Χανιά-Κολυμπάρι μια μελέτη που θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί είτε από το Υπουργείο, είτε την Περιφέρεια, είτε ακόμα και από το Δήμο. Έχουμε στοιχεία ότι σε κίνηση το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου παρουσιάζει πολύ μεγάλη κίνηση» ανάφερε ο κ. Μαλανδράκης σημειώνοντας πως η χρηματοδότηση του φράγματος Ταυρωνίτη αλλά και του εκσυγχρονισμού του βιολογικού καθαρισμού είναι στα αιτήματα του Δήμου για χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών . Όσο για το λιμάνι του Κολυμβαρίου « βρίσκεται σε καλό δρόμο και εντός του επόμενου διαστήματος θα έχουμε εξελίξεις. »
Δ. ΑΠΟΚΟΡΩΝΟΥ
«Aμεση δημοπράτηση του Πετρές – Αλμυρός»
«Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να κατασκευαστεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα ένας ασφαλής και άρτιος δρόμος. Είμαστε επίσης υπέρ του ενός δρόμου από Σητεία μέχρι Καστέλι για την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού» δήλωσε ο δήμαρχος Αποκορώνου Χ. Κουκιανάκης. Για το τμήμα Πετρές-Αλμυρός που βρίσκεται στην τελική διαδικασία δημοπράτησης ο κ. Κουκιανάκης ζητάει να προχωρήσει άμεσα η δημοπράτηση του και η επίβλεψη του έργου «να γίνει από τον ΟΑΚ ώστε να είναι καθημερινή και ασφαλέστερη. Δεν είναι δυνατόν να επιβλέπεται το έργο από την Αθήνα. Η πρώτη φάση του είναι προϋπολογισμού 7,8 εκ. ευρώ και αφορά 8 πεζογέφυρες,2 υπόγειες διαβάσεις, 36 στάσεις λεωφορείων, ασφαλτικά. Η δεύτερη φάση του έργου από την οποία υπολείπονται οι στατικές και γεωτεχνικές μελέτες των γεφυρών σε πολύ σύντομο διάστημα θα είναι έτοιμες με χρηματοδότηση της Περιφέρειας και θα ενταχθεί με ποσό 5 εκ. ευρώ. Είναι ένα έργο που θα αναβαθμίσει πλήρως την περιοχή μας. Ζητάμε παράλληλα ένα σημαντικό ποσό από το Υπουργείο για να ολοκληρωθούν τα οδικά δίκτυα στα οποία αρμοδιότητα έχει ο Δήμος.»
Δ. ΚΑΝΤΑΝΟΥ – ΣΕΛΙΝΟΥ
«Θετικές εξελίξεις για νέα λιμνοδεξαμενή»
«Έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο μια σειρά από προτάσεις με κυριότερη την κατασκευή νέας λιμνοδεξαμενής στην Κουντούρας» δήλωσε στα “Χ.Ν.” ο δήμαρχος κ. Αντώνης Περράκης. «Το Υπουργείο, ο υπουργός, ο γεν. Διευθυντής κ. Κασίμης υπεύθυνος για θέματα ύδρευσης, άρδευσης εμφανίζονται πολύ θετικοί στο να χρηματοδοτήσουν τις μελέτες για μια δεύτερη λιμνοδεξαμενή στην Κουντούρα. Ο Δήμος θα κάνει τις προκαταρκτικές μελέτες για την εξεύρεση του κατάλληλου χώρου -ήδη το Πολυτεχνείο Κρήτης έχει προτείνει μια περιοχή- και το έργο έχει καλές προοπτικές. Θα είναι 800.000 κυβικών με το νερό να έρχεται με φυσική ροή από τον Πελεκανιώτη ποταμό» είπε ο δήμαρχος που τάχθηκε υπέρ της χρηματοδότησης των κάθετων οδικών αξόνων που οδηγούν από τον ΒΟΑΚ στα νότια.
Δ. ΚΙΣΑΜΟΥ
«Β.Ο.Α.Κ. μέχρι την Κίσαμο, χρηματοδότηση λιμνοδεξανής»
«Βλέπουμε να προχωρούν και να εξαγγέλονται πολλά έργα στην Ανατ. Κρήτη σε Ηράκλειο, Μεσαρά και Λασίθι και την ίδια ώρα στα Χανιά παρότι έχουμε 4 βουλευτές κυβερνητικούς, δύο εκ των οποίων είναι Υπουργοί, και δεν βλέπουμε να εξαγγέλονται έργα και να γίνονται χρήματα. Η ισόρροπη ανάπτυξη πρέπει να φαίνεται στην πράξη όχι μόνο στα λόγια» τόνισε ο δήμαρχος Κισάμου κ. Θοδωρής Σταθάκης, επισημαίνοντας πως επανέλαβε το αίτημα του να μελετηθεί και το τμήμα Χανιά-Κίσαμος για τον ΒΟΑΚ. «Ανεξάρτητα από την κυβέρνηση και τον Υπουργό ζητάμε ένα σύγχρονο ΒΟΑΚ που έχει ανάγκη η Κρήτη και τον στερείται όλα αυτά τα χρόνια» είπε ο κ. Σταθάκης, που έβαλε και το ζήτημα της παράκαμψης Κισάμου που έχει “παγώσει” από το 2009. Αναφορικά με το σχεδιασμό για βασικά έργα υποδομής ο κ. Σταθάκης σημείωσε πως «έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις για αποκατάσταση της λιμνοδεξαμενής Χρυσοσκαλίτισσας, και την κατασκευή νέας στον Πλάτανο Κισάμου. Επίσης ζητάμε την χρηματοδότηση για ένα νέο σύστημα ελέγχου των υδρόμετρων με μαγνητική κάρτα ώστε να περιοριστούν οι κλοπές νερού, οι απώλειες και η υπερκατανάλωση που αποτελούν μάστιγα. Διαφορετικά δεν μπορεί να υπάρχει δικαιοσύνη και ισότητα»
Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ
Εσεις δεν καταργεισατε το δημοπρατουμενο του κοματι πανορμου εξαντης (και το στειλατε στη πατρα τα λεφτα για το δρομο αυτο). Και μετα μας λενε οτι φταινε μονο η προιγουμενες κυβερνησεις . Δικαιολογιες ειστε καλη να λετε οπως η προυγεμενες κυβερνησεις απο σας.