» Επισημάνσεις σε ημερίδα για την Ειδική Αγωγή
Ζητούμενο παραμένει στις μέρες μας ένα σχολείο πιο ανθρώπινο και συμπεριληπτικό για τα παιδιά με αναπηρία.
Αυτό επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, στην ημερίδα για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία που είχε ως θέμα: “Βασικό διακύβευμα για ένα σύγχρονο και ανθρώπινο σχολείο: η ποιοτική αποδοχή και μάθηση των μαθητών με αναπηρία” που ξεκίνησε το πρωί της Πέμπτης στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.
Την ημερίδα διοργάνωσε η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων & ομάδων σχολείων του Ν. Ρεθύμνου Ελένη Γκιργκινούδη, σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Διευθύνσεις, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, την Εισαγγελέα Ανηλίκων και το ΚΕΔΑΣΥ Χανίων & Ρεθύμνου.
Στο επίκεντρο της ημερίδας βρέθηκαν οι θεσμοί της ενταξιακής εκπαίδευσης στο γενικό σχολείο και συγκεκριμένα οι παράλληλες στηρίξεις εκπαίδευσης, οι εκπαιδευτικοί που υποστηρίζουν τα τμήματα ένταξης και οι διευθυντές.
«Το βασικό ζήτημα σε αυτή τη διαδικασία είναι να υπάρξει μια κουλτούρα συνεργασίας, συν-διδασκαλίας, συνδυασμού του “παλιού” και του “νέου”, της εμπειρίας δηλαδή των παλιών συναδέλφων και της φρεσκάδας που φέρουν οι νεότεροι», υπογράμμισε η κα Γκιργκινούδη.
Παράλληλα, τόνισε ότι το σχολείο είναι τόσο γνωσιοκεντρικό που δεν αφήνει περιθώρια για να αναπτυχθούν προγράμματα συμπερίληψης των παιδιών με αναπηρία: «Θα θέλαμε ένα σχολείο πιο ανθρώπινο, με ποιοτική μάθηση, που θα αποδέχεται τα παιδιά με αναπηρία. Δεν μπορούμε να λεγόμαστε σύγχρονο σχολείο αν δεν συμπεριλάβουμε μέσα στην κουλτούρα του σχολείου μας τα παιδιά με αναπηρία», πρόσθεσε.
Ο πρ. επίκουρος καθηγητής Ειδικής Εκπαίδευσης στο Α.Π.Θ. και επίτιμος προσκεκλημένος στην ημερίδα Γιώργος Μπάρμπας, μιλώντας στα “Χ.ν.”, επεσήμανε ότι τα προβλήματα που υπάρχουν στην ειδική αγωγή δεν είναι καινούρια. Σημείωσε δε ότι το σημαντικότερο ζήτημα έχει να κάνει με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης: «Στην Ελλάδα συνηθίζουμε να τακτοποιούμε θεσμικά ένα θέμα, αλλά δεν ασχολούμαστε με το περιεχόμενο. Έτσι, για να το πω με μια φράση, στην εκπαίδευση υπάρχουν ρυθμίσεις αλλά απουσιάζει η παιδαγωγική», ανέφερε ο κ. Μπάρμπας και πρόσθεσε ότι «αυτό είναι το μεγάλο μας έλλειμμα στο ελληνικό σχολείο – κι όχι μόνο στην ειδική αγωγή: απουσιάζει η παιδαγωγική, δηλαδή η προσήλωση στο ερώτημα τι κάνω και που θέλω να πάω αυτά τα παιδιά».
Συνέπεια αυτού είναι -ανέφερε συνεχίζοντας- είναι τα παιδιά με αναπηρία εξερχόμενα από την εκπαίδευση να μην έχουν κατακτήσει την ικανότητα να μπορούν ζήσουν και να πατάνε στα πόδια τους -που είναι το βασικό ζητούμενο- αλλά να παραμένουν εξαρτημένα.
Η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Χανίων Χρύσα Τερεζάκη μίλησε για τη σημαντικότητα του πεδίου της ειδικής αγωγής προκειμένου να προσεγγιστεί ο στόχος μιας κοινωνίας ίσων δικαιωμάτων.
Παράλληλα, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα των “Χ.ν.”, για τα κενά στην ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη, επεσήμανε ότι τα περισσότερα κενά έχουν καλυφθεί, ωστόσο, θα υπάρξει μια τρίτη, διορθωτική φάση -προς το τέλος Νοεμβρίου- όπου θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να λυθούν τα όποια προβλήματα παραμένουν.
Να σημειώσουμε ότι οι ενημερωτικές δράσεις για την Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία θα συνεχιστούν την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, για τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης και τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης της Π.Ε. Ρεθύμνου στο Αμφιθέατρο 2ο Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου (Ώρα διεξαγωγής: 08:30-14:00) και το Σάββατο 4 Νοεμβρίου για τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης και τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης της Δ.Ε. Χανίων & Ρεθύμνου στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων (Ώρα διεξαγωγής: 09:00-13:00).